طرز تهیه بال کبابی با سس باربیکیو بسیار خوشمزه و ساده روی زغال و فر

طرز تهیه بال کبابی با سس باربیکیو

 

یکی از غذاهای بسیار لذیذ و نرم می باشد که به اصطلاح در دهان آب می شود و واقعا طعم و مزه فوق العاده ای دارد. لذیذ بودن بال کبابی به دلیل بافت چربی بال می باشد و چربی و کالری در قسمت بال مرغ از بقیه قسمت ها بیشتر می باشد و قرار گرفتن بافت چربی روی باربیکیو باعث لذیذتر شدن گوشت مرغ می شود. همچنین بال کباب خوشمزه در کنار سس باریبکیو یک طعم فوق العاده ای را ایجاد می کند. حتما پیشنهاد می کنم این بال کباب فوق العاده را تهیه کنید و نوش جان کنید که بسیار متفاوت است. شما می توانید این بال کبابی را در فر و یا روی زغال تهیه کنید. امروز قصد داریم در پارسی دی طرز تهیه بال کبابی با سس باربیکیو را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم 

بال مرغ۱ کیلو
سیر۲ حبه
شکر قهوه ای۱ ق غذا خوری
سرکه بالزامیک۳ قاشق خوری
روغن زیتون۱ ق غذا خوری
سس کچاپ۵ ق غذا خوری
سس خردل۲  ق غذا خوری
آرد۲ پیمانه
ادویه آرد شامل نمک، پاپریکا، پودرسیر، فلفل سیاه، آویشنبه مقدار لازم

طرز تهیه بال کبابی با سس باربیکیو به روی زغال و فر

مرحله اول: آماده سازی مواد

بال های موجود را بشورید و تمیز کنید. سپس آب اضافی آن را بگیرید تا کاملا خشک شود. سیر را بشورید و پوست بگیرید و آن ها را با غذاساز یا دست پوره کنید. فر را به مدت ۱۸۰ درجه روششن کنید تا گرم شود.

مرحله دوم: آماده سازی آرد و پخت بال ها

داخل یک کاسه بزرگ، آرد را به همراه ادویه آرد که شامل نمک، پاپریکا، پودرسیر، فلفل سیاه، آویشن است را باهم مخلوط کنید و هم بزنید. سپس بال های کنار گذاشته شده را به آرد آغشته کنید و خوب هم بزنید تا آرد ها به بال آغشته شود. سپس سینی فر را خارج کنید و روی سینی کاغذ روغنی را قرار دهید و سپس بال های به آرد آغشته شده را داخل سینی قرار دهید و آن ها را به طور منظم بچینید. سینی را داخل فر از قبل گرم شده قرار دهید و به مدت ۴۰ دقیقه اجازه دهید تا بال ها پخته شوند. تقریبا ۸۰ درصد بال ها پخته شود. برای پخت به روی زغال باید بال ها را به سیخ بزنید و روی زغال داغ کباب کنید.

مرحله سوم: آماده سازی سس باربیکیو

یک تابه مناسب را انتخاب کنید و روی حرارت با شعله ملایم قرار دهید. سپس مواد سس را به ترتیب به تابه اضافه کنید و هم بزنید. اول سس کچاپ را بریزید و سپس به ترتیب سس خردل، پوره سیر، شکر قهوه ای، روغن زیتون و سرکه بالزامیک اضافه کنید و هم بزنید. سپس ادویه های سس را هم اضافه کنید و روی شعله ملایم به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید تا سس کم کم غلیظ شود. بعد از به غلظت رسیدن سس آماده است.

مرحله چهارم: پخت بال ها با سس باربیکیو در فر و زغال

بعد از ۴۰ دقیقه سینی فر را که حاوی بال می باشد بیرون آورید و بال های نیم پز شده را دانه دانه با سس آغشته کنید و دوباره داخل سینی قرار دهید و به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه با درجه ۱۸۰ داخل فر قرار دهید. بعد این زمان بال ها کاملا پخته و آغشته به سس می باشد. برای تهیه به روی زغال نیز مانند فر عمل کنید. بال کبابی با سس باربیکیو آماده می باشد. در ظرف مناسب سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت بال کبابی با سس باربیکیو در منزل

  1. می توانید به جای سرکه بالزامیک از سس سویا یا رب انار ملس و رقیق شده استفاده کنید.
  2. اگر شکر فهوه ای نداشتید می توانید از شکر سفید به اندازه ۱ قاشق غذا خوری یا فقط از عسل استفاده کنید.
  3. اندازه های مواد سس باربیکیو تقریبی گفته شده است و شما می توانید با توجه به سلیقه خود مقدار مواد را کم یا زیاد کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه بال کبابی با سس باربیکیو بسیار خوشمزه و ساده روی زغال و فر
3 (60%) 2 votes