طرز تهیه مربای بهار نارنج خشک فوق العاده معطر و خوشمزه + فوت و فن

دستور پخت مربای بهار نارنج خشک

مربای بهار نارنج خشک

 

مربای بهار نارنج خشک یکی از روش های بسیار ساده و جالب برای تهیه این مربا می باشد برای مواقعی که بهار نارنج تازه در بازار وجود ندارد ولی دوست دارید کی مربای خوشمزه و خوش عطر با این گیاه پر خاصیت تهیه کنید. طبع بهار نارنج گرم و خشک است و برای افراد با طبع سرد گزینه خوبی می باشد و همچنین به دلیل طبع گرم آن مربای خوبی برای روز های سرد زمستان و پاییز می باشد زیرا باعث گرم شدن بدن می شود. بهار نارنج شکوفه درخت نارنج می باشد که در فصل بهار باعث زیبا تر شدن این درخت می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه مربای بهار نارنج خشک شده را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه مربای بهار نارنج خشک

  • بهار نارنج خشک ۴ پیمانه
  • آب ۳ پیمانه
  • شکر ۳ پیمانه
  • آبلیموترش ۲ ق غذا خوری

طرز تهیه مربای بهار نارنج خشک شده راحت و سریع و خوش عطر

مرحله اول: خیس کردن

اگر می خواهید از بهار نارنج خشک استفاده کنید و یک مربای خوشمزه تهیه کنید باید نارنج خشک شده را به مدت نیم ساعت در آب سرد قرار دهید تا نرم شود و بعد آبکش کنید. داخل یک قابلمخ مقداری آب ریخته و بهارنارنج نرم شده را به آن اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید.

مرحله دوم: آبکش کردن مواد

در ادامه باید بهار نارنج را با آب سرد آبکشی کنید و اجازه دهید تا کمی سرد شود. سپس داخل یک قابلمه آب و شکر و بهارنارنج خنک شده را اضافه کنید و برای ۵ ساعت زما ندهید تا مواد استراحت کند.

مرحله سوم: پخت مربا

در ادامه باید قابلمه را روی حرارت قرار دهید و اجازه دهخید تا به جوش بیاید و کم کم غلیظ شود و ذارت شکر ذوب شود و بعد از این که مربا غلیظ شد نوبت اضافه کردن آبلیموترش تازه می باشد و بعد از قل زدن قابلمه را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا سرد و شود و بعد در ظرف ریخته و در یخچال نگهداری کنید. نوش جان

فوت و فن های مربای بهار نارنج خشک شده

  1. برای جوشاندن بهار نارنج باید به مقداری آب بریزید که روی آن را کاملا بپوشاند.
  2. برای آبکشی کردن از آب سرد استفاده کنید.
  3. برای بهتر شدن طعم مربا می توانید از آب نارنج استفاده کنید ولی اگر در دسترس ندارید می توایند از آب لیموترش تازه استفاده کنید.
  4. این مربا بسیار معطر می باشد و نیازی به زعفران و طعم دهنده های دیگر ندارد ولی اگر دوست دارید می توانید به دلخواه اضافه کنید.
  5. در تمام مدت پخت باید درب قابلمه بسته باشد تا عطر آن حذف شود.
  6. برای این که متوجه شوید چه موفع غلظت پیدا کرده است مربا را داخل یک ظرف ریخته و در یخچال قرار دهید و اگر بعد سرد شدن شهد روان نبود مربا به غلظت رسیده است.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه