طرز تهیه پودینگ شاتوت قالبی با طعمی فوق العاده خوشمزه به روشی آسان

دستور تهیه پودینگ شاتوت

طرز تهیه پودینگ شاتوت

 

پودینگ شاتوت یکی از انواع پودینگ های بهاری می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و می توانید با میوه خوشمزه شاتوت آن را در خانه تهیه کنید. شاتوت یکی از میوه های بهاری می باشد که بسیار خوشمزه و شیرین است و برای تهیه انواع شربت و مربا استفاده می شود. شما می توانید پودینگ شاه توت را به صورت قالبی تهیه کنید و با خامه قنادی زده شده و میوه دلخواه خود تزیین کنید. می توانید پودینگ را به صورت دو رنگ نیز تهیه کنید. پودینگ یک نوع دسر آمریکایی می باشد که انواع و اقسام مختلفی دارد و بافت بسیار نرم و لطیفی دارد. پودینگ ها را می توانید برای مهمانی و مجالس نیز تهیه کنید. این پودینگ به واسطه داشتن شاه توت از خواص خوب آن نیز برخودار است، شاه توت برای کم خونی و ورم مفاصل نیز مفید است. امروز در پارسی دی طرز پودینگ شاتوت را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه پودینگ شاتوت

  • شیر ۲ پیمانه
  • شکر ۱ پیمانه
  • خامه صبحانه ۱۰۰ گرم
  • پودر ژلاتین ۲ ق چای خوری
  • پوره شاتوت ۱۵۰ گرم
  • نشاسته ذرت ۲ ق غذا خوری

طرز تهیه پودینگ شاتوت دسری خوشمزه و جذاب

مرحله اول: تهیه پوره شاتوت

ابتدا باید پوره شاتوت را تهیه کنید. برای تهیه پوره شاتوت باید شاه توت را خوب بشورید و داخل آبکش قرار دهید و بگذارید تا آب اضافی آن کشیده شود. شاه توت را داخل مخلوط کن و یا با کمک گوشتکوب برقی بزنید تا پوره شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن

خامه و شیر و نشاسته ذرت را را داخل یک قابلمه بریزید و روی شعله ملایم هم بزنید و هم بزنید و زمانی که شروع به جوشیدن کردن باید شکر را اضافه کنید و هم بزنید و بوی خامی نشاسته نیز از بین برود. زماتی که شکر کاملا حل شد باید شاتوت میکس شده را اضافه کنید.

مرحله سوم: افزودن ژلاتین

طعم پودینگ را بچشید و میزان شکر را با ذائقه خود تنطیم کنید و بهتر است شکر را کم کم بریزید و اگر نیاز بود بیشتر شکر اضافه کنید. ژلاتین را با ۲ ق غذا خوری آب سرد مخلوط کنی و صبر کنید تا ژلاتین اسفنجی شود. باید ژلاتین را بن ماری کنید و روی حرارت کتری قرار دهید تا ژلاتین شفاف شود.

مرحله چهارم: تهیه پودینگ ژلاتین

در ادامه وقتی ژلاتین شفاف شد باید کیم صبر کنید تا خنک شود. به مخلوط شیر و نشاسته اضافه کنید و هم بزنید و داخل قالب چرب شده بریزید و برای ۵ الی ۶ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. سپس دور تا دور قالب را جدا کنید و پودینگ را داخل دیس برگردانید و با میوه دلخواه تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیش اسفناج و قارچ

نکات کلیدی در تهیه پودینگ ژلاتین

  1.  می توانید ژلاتین را داخل سولاردم یا مایکروفر قرار دهید و به مدت ۱ دقیقه بن ماری شود.
  2. اگر نشاسته ذرت ندارید می توانید از آرد ذرت استفاده کنید.
  3. نشاسته باید روی حرارت ملابم هم بخورد تا بوی خامی آن گرفته شود و به غلظت برسد.

همچنین ببینید  

طرز تهیه پودینگ شاتوت قالبی با طعمی فوق العاده خوشمزه به روشی آسان
5 (100%) 1 votes