طرز تهیه ته چین گرمساری خوشمزه و ساده با گوشت + عکس مراحل

دستور پخت ته چین گرمساری

طرز تهیه ته چین گرمساری

 

ته چین گرمساری یکی از غذاهای بسیار سنتی و قدیمی می باشد که با گوشت و مرغ تهیه می شود. ته چین گرمساری با یک روش پخت فوق العاده و منحصر به فرد است که در منطقه گرمساری بسیار محبوب پر طرفدار است و برای مهمانی و مجالس استفاده می شود. اسم ایت غذا ته چین است ولی ظاهر آن شبیه به تهچین شاید نباشد. شما می توانید ته چین خوشمره را برای شام یا نهار تهیه کنید. اما برای این غذای خوشمزه از گوشت با استخوان استفاده کنید تا مزه بهتری داشته باشد. اما در تهیه ته چین ها از مخلوط برنج ایرانی با دودی استفاده کنید تا طعم بهتری داشته باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه ته چین گرمساری با گوشت را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ته چین گرمساری مجلسی

  • گوشت گوسفندی ۴۰۰ گرم
  • پیاز ۳ عدد
  • برنج ۳ پیمانه
  • کشمش پلویی ۱/۲ پیمانه
  • زعفران دم کرده غلیظ به مقدار لازم
  • زیره پلویی ۳ ق چای خوری
  • ادویه کاری ۲ ق چای خوری
  • گرد غوره یا گرد لیمو ۱ ق چای خوری
  • پودر دارچین ۱/۲ ق چای خوری
  • نمک، فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه ته چین گرمساری با گوشت + عکس مراحل

مرحله اول: تفت دادن گوشت

ابتدا قبل از شروع آشپزی به این مطلب توجه کنید که ته چین گرمساری باید به مدت ۳ ایل ۴ ساعت پخته شود و ما کمی در رسپی تغییر ایجاد کردیم و گوشت را جداگانه می پزیم ولی در رسپی اصلی گوشت به صورت مزه دار شده و خام در برنج قرار می گیرد. ۲ عدد از پیازها پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و کمی تفت دهید و بعد گوشت را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ دهد.

مرحله دوم:  پخت گوشت

در ادامه همه ادویه های گفته شده جز نمک را به گوشت اضافه کنید و مواد را تفت دهید تا عطر ادویه ها بلند شود. روی گوشت آب جوش بریزید و بگذارید تا به جوش بیاید و بگذارید تا کاملا پخته شود. می توانید برای سریع تر شدن مراحل از زودپز استفاده کنید. گوشت را از آب گوشت جدا کنید. وقتی گوشت پخته شده به آن نمک بزنید.

مرحله سوم: تفت دادن و کشمش

پیاز باقی مانده را پوست بگیرید و خرد کنید و داخل تابه با کمی زردچوبه تفت دهید تا سبک شد. کشمش پلویی را پاک کنید و به دلخواه کمی خیس کنید تا نرم شود. سپس به همراه پیاز داغ تفت دهید تا کشمش ها پف کنند و نرم شوند. برنج از قبل خیس کرده را روی حرارت قرار دهید تا کم کم بجوش بیاید.

مرحله چهارم: پخت ته چین گرمساری

در ادامه وقتی برنج نرم شد، آن را آبکش کنید و کف قابلمه کنجد و سیب زمینی قرار دهید و روی آن کمی برنج و گوشت پخته شده و مخلوط کشمش را بریزید و بعد کمی زعفران دم کرده و همین طور مواد را بریزید تا برنج و گوشت تمام شود و بعد به مدت ۴۰ دقیقه ته چین گرمساری را دم بگذارید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه ته چین گرمساری ساده و سریع

  1. می توانید ته چین را به صورت قالبی در بیاورید و در انتها با مخلوط کشمش و زرشک تزئین کنید.
  2. می توانید از گوشت خورشتی بدون استخوان استفاده کنید.
  3. به دلخواه می توانید کمی رب نیز در تهیه این غذا استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
3
دیدگاه