طرز تهیه هونکار بیندی (شاه پسندید) ترکی با گوشت + عکس مراحل

طرز تهیه هونکار بیندی

 

غذا های ترکی فوق العاده خوشمزه و ساده است به غذای شاه پسند یا شاه پسندید نیز معروف است و یک غذای ترکی خیلی خیلی خوشمزه می باشد که با ترکیب گوشت چرخ کرده و بادمجان تهیه می شود. بادمجان در مبطخ عثمانی نیز یک سبزی سلطنتی بشمار می رفته و آشپز های دربار عثمانی برای پیدا کردن طعم جدید، به بادمحان توجه خاص داشتن و برای خوشحال کردن خاندان عثمانی بیشتر از بادمجان برای ابداع غذا های جدید استفاده می کردند. شما می توانید این غذای جدید را تست کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه هونکار بیندی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
پودر سوخاری۲ الی ۳ ق غذا خوری
تخم مرغ۱ عدد
پولبیبری۱ ق مربا خوری
زیره۱/۲ ق چای خوری
نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمزبه مقدار لازم

مواد لازم برای سس بادمجان

بادمجان۵ الی ۶ عدد
سیر۲ حبه
آرد۲ ق غذا خوری
کره۲۰ گرم
شیر۱ لیوان

طرز تهیه هونکار بیندی

مرحله اول: تهیه کوفته

ابتدا باید پیاز را رنده ریز بزنید و به همراه گوشت چرخ کرده و سیر و پودر سوخاری و تخم مرغ و ادویه های گفته شده خوب مخلوط کنید و مواد را خوب ورز دهید و بعد با دست به کوفته های به شکل گرد حالت دهید و برای ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند و موقع سرخ شدن وا نرود.

طرز تهیه هونکار بیندی

مرحله دوم: کبابی کردن بادمجان

در ادامه باید بادمجان ها را کباب کنید برای این بادمجان ها را روی توری قرار دهید و روی گاز بگذارید تا بادمجان ها کبابی شود و بعد داخل نایلون قرار دهید تا پوست بادمجان نرم شود و بعد پوست را بگیرید و بادمجان را ساطوری کنید و کنار قرار دهید. سپس داخل یک تابه کمی کره بریزید و آرد تفت دهید تا بوی خامی آرد از بین برود.

طرز تهیه هونکار بیندی

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد بادمجان

در ادامه باید شیر را کم کم اضافه کنید و هم بزنید و تا چند جوش بزند و بعد بادمجان ساطوری شده را اضافه کنید و در ادامه نمک و فلفل سیاه را نیز به مواد اضافه کنید و از روی حرارت بردارید در رسپی اصلی در این مرحله پنیر پیتزا ریخته می شود که به دلخواه حذف شده ولی می توانید اضافه کنید.

مرحله چهارم: سرخ کردن

در ادامه باید کوفته ها را از یخچال خارج کنید و داخل روغن داغ سرخ کنید تا طلایی شود و بعد روی دستمال روغن گیر قرار دهید و برای سرو باید مواد بادمجان را داخل یک بشفاب قرار دهید و کوفته ها را روی آن قرار دهید و بعد با پولبیبر و سبزی آن ها را تزیین و سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت هونکار بینیدی

  1. روی بادمجان ها با چاقو خط انداخته تا خوب مغز پخت شود.
  2. می توانید به روغن زیتون بی بو که گرم شده کمی پاپریکا اضافه کنید و بریزید رو کوفته ها ،می توانید حذف کنید.
  3. اگر می خواهید پنیر پیتزا اضافه کنید ۱ لیوان به همراه شیر اضافه کنید تا پنیر ذوب شود.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه