طرز تهیه کیک بادمجان با گوشت چرخ کرده مجلسی و ساده + عکس مراحل

دستور پخت کیک بادمجان

طرز تهیه کیک بادمجان

 

کیک بادمجان یکی از غذا ها و خوراک های بسیار خوشمزه می باشد که شما می توانید به راحتی در خانه تهیه کنید. این کیک خوشمزه را می توانید با گوشت چرخ کرده یا مرغ ریز شده به دلخواه تهیه کنید و این کاملا دلخواه است و حتی می توانید از قارچ یا فلفل دلمه داخل مواد گوشتی استفاده کنید. این کیک خوشمزه نیاز به یک قالب دارد که شما می توانید از یک قالب گرد استفاده کنید و یا اگر دوست دارید طرح دار باشد از قالب های میان تهی استفاده شده سعی شده این رسپی و نحوه قرار دادن بادمجان ها داخل قالب را با عکس به شما یاد دهیم تا بهتر آن را تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک بادمجان را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک بادمجان خوشمزه

  • بادمجان ۱ کیلوگرم
  • گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
  • سیب زمینی ۲ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • فلفل دلمه ۱/۲ عدد
  • رب ۱ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه کیک بادمجان مجلسی و ساده در فر

مرحله اول: آماده سازی بادمجان

ابتدا باید بادمجان ها را شسته و بدون گرفته پوست ورقه کنید. بهتر است ورقه های بادمجان ها را نازک بگیرید و بعد به مدت ۱۵ دقیقه در مخلوط آب و نمک قرار دهید تا تلخی بادمجان ها گرفته شود و بعد بشورید و داخل یک تابه سرخ کنید و بهتر است برای جذب روغن کمتر کمی ماست با فرچه روی آن بزنید.

مرحله دوم: تهیه مواد گوشتی

در ادامه باید پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و به همراه کمی زردچوبه و روغن تفت دهید تا سبک شود. سپس گوشت را اضافه کنید و خوب گوشت را سرخ کنید تا طلایی شود سپس فلفل دلمه ریز شده را اضافه کنید و در انتها کمی نمک و فلفل سیاه روی مواد بزنید و رب را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود و بعد مواد میانی را از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم: سرخ کردن سیب زمینی

در ادامه باید فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود. حالا سیب زمینی ها را پوست بگیرید و به صورت حلقه ای خرد کنید و داخل تابه سرخ کنید تا نرم شود. سپس روی دستمال روغن گیر قرار دهید. یک قالب کیک را بردارید و بادمجان ها را مطابق عکس ها داخل آن قرار دهید.

مرحله چهارم: پخت کیک بادمجان

در ادامه باید یک لایه سیب زمینی و بعد مواد گوشتی اضافه کنید و همین طور ادامه دهید تا مواد تمام شود و بعد بادمجان ها را مطابق عکس بالا برگردانید و روی هم قرار دهید و ظرف را در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه قرار دهید تا پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک بادمجان مجلسی و لذیذ با گوشت چرخ کرده

  1. می توانید به دلخواه از هویج یا پنیر پیتزا و قارچ نیز بین لایه ها استفاده کنید.
  2. برای تزیین از گوجه سرخ شده نیز استفاده کنید.
  3. می توانید این مواد را داخل قابلمه نیز تهیه کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه