طرز تهیه تاس کباب با گوشت چرخ کرده قلقلی ساده و خوشمزه + عکس مراحل

دستور پخت تاس کباب با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه تاس کباب با گوشت چرخ کرده

 

تاس کباب با گوشت چرخ کرده یکی از روش های تهیه این غذای خوشمزه و ساده و فوری می باشد. این تاس کباب شاید با دیگر تاس کباب ها متفاوت است و قرار از سیب زمینی و گوشت قلقلی و گوجه فرنگی برای تهیه آن استفاده شود. اگر به دنبال یک غذای آسان و فوری می گیرد این غذا را به خاطر بسپارید. در این آموزش تصاویر مراحل نیز برای شما آورده شده است که می توانید به سادگی آن را تهیه کنید. شما می توانید تاس کباب با گوشت چرخ کرده قلقلی را با نان تازه یا پلو سرو کنید. تاس کباب با گوشت چرخ کرده با سس ربی تهیه می شود و شما می توانید در این غذا از سبزیجات دلخواه خود استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه تاس کباب با گوشت چرخ کرده قلقلی با سیب زمینی و گوجه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه تاس کباب با گوشت چرخ کرده ساده

  • گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
  • پیاز ۲ عدد
  • سیب زمینی ۳ عدد
  • آرد نخودچی ۱ ق غذا خوری
  • رب انار ۱ ق غذا خوری
  • رب گوجه ۱ ق غذا خوری
  • آب ۱ لیوان
  • گوجه گیلاسی و فلفل دلمه به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، زردچوبه، پاپریکا به مقدار لازم

طرز تهیه تاس کباب با گوشت چرخ کرده قلقلی و سیب زمینی

مرحله اول: تهیه سس

ابتدا یکی از پیاز ها را داخل یک تابه خرد و به همراه کمی زردچوبه خوب تفت دهید تا سبک و طلایی شود. در ادامه رب گوجه را به همراه کمی نمک و فلفل سیاه ، پودر سیر اضافه کنید و کمی تفت دهید  بوی خامی رب گرفته شود و در انتها رب انار را افزوده و حرارت را خاموش کنید.

مرحله دوم: تهیه گوشت قلقلی

در ادامه برای تهیه گوشت قلقلی باید یکی دیگر از پیاز ها را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و به همراه گوشت و آرد نخودچی و ادویه های گفته شده خوب تفت دهید تا مسنجم و یکدست شود. سیب زمینی ها را پوست بگیرید و به صورت حلقه ی درشت خرد کنید. حالا از مواد گوشت قلقلی بین سیب زمینی همانند تصویر قرار دهید.

تاس کباب با گوشت چرخ کرده

مرحله سوم: پخت تاس کباب با گوشت چرخ کرده

حالا باید تمام گوشت و سیب زمینی را مانند تصویر بالا داخل سس تهیه شده در مرحله اول قرار دهید و با قاشق از سس تهیه شده روی مواد بریزید. وسط تاس کباب را با گوجه و فلفل دلمه خرد شده پر کنید و ۱ لیوان آب اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه تاس کباب با گوشت چرخ کرده

حرارت را بالا ببرید و صبر کنید تا به جوش بیاید. سپس درب قابلمه را بسته و اجازه دهید همه مواد پخته شوند. در حین پختن از سس بردارید و روی سیب زمینی ها بریزید تا به خوبی لعاب بی اندازد. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه تاس کباب با گوشت چرخ کرده ساده با گوجه

  1. می توانید از به یا بادمجان نیز استفاده کنید.
  2. اگر مواد بعد از تمام شدن آب و سس پخته نشده بود کمی آبجوش اضافه کنید.
  3. به دلخواه در انتها می توانید کمی آبغوره یا آبلیموترش اضافه کنید.

همچنین ببینید  

از
5
دیدگاه