طرز تهیه پیتزا پوآچا ساده، خوشمزه و مجلسی با سوسیس + فیلم

طرز تهیه پیتزا پوآچا

 

یکی از پیتزاهای بسیار مجلسی و سریع است که می توانید برای مهمانی و تولد ها از این ایده ناب استفاده کنید. شما می توانید بدون داشتن قالب با کف یک استکان خمیر را گود کنید و با انواع مواد دلخواه مانند سوسیس و پنیر پر کنید و یا از مواد مرغی یا گوشتی استفاده کنید. در انتهای این پست می توانید فیلم آموزشی این غذای خوشمزه را تهیه کنید. این پیتزا به صورت لقمه ای سرو می شود و برای تولد کنار غذاهای خود تهیه کنید. این پیتزا جذاب را می توانید در فر و یا سولاردم تهیه کنید. در گذشته پوآچا داخل تنور پخته می شود. برای تهیه این پیتزا به خمیر مایه احتیاج دارید که باید ابتدا آن را عمل بیاورید. امروز در پارسی دی طرز تهیه پیتزا پوآچا را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم (خمیر)

شیر۱ پیمانه
آب۱/۲ پیمانه
روغن مایع۱/۲ پیمانه
خمیر مایه۱ ق غذا خوری
شکر۱ ق غذا خوری
نمک۱ ق مربا خوری
آرد۴.۵ پیمانه
سفیده۱ عدد
زرده۱ عدد برای رومال

مواد لازم برای تهیه مواد میانی

سوسیس۴ عدد
پنیر پیتزا۱ پیمانه
فلفل دلمه۲ عدد
گوجه۱ عدد

طرز تهیه پیتزا پوآچا خوشمزه و مجلسی

مرحله اول: عمل آوری خمیر مایه

ابتدا شیر را ولرم کنید به طوری که به دمای ۴۵ درجه برسد و یا زمانی که انگشت را داخل شیر بزنید نباید بسوزد ولی گرما را احساس کند. خمیر مایه و شکر را به شیر اضافه کنید و هم بزنید و برای ۱۰ دقیقه کنار بگذارید تا خمیر مایه عمل بیاید و کف کند.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

داخل یک کاسه بزرگ آب و روغن و نمک و سفیده تخم مرغ را که از زرده جدا کردید قرار دهید و هم بزنید و در ادامه خمیر مایه فعال شده را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. آرد را باید کم کم شروع کنید به اضافه کردن تا خمیر نرم و لطیفی بدست بیاید.

مرحله سوم: استراحت خمیر

در ادامه خمیر را روی سطح کار بیاورید و به مدت ۱۰ دقیقه خوب ورز دهید و یا می توانید از استند میکسر برای هم زدن استفاده کنید. خمیر را داخل کاسه ای قرار دهید و به مدت ۲ ساعت در دمای محیط قرار داده تا حجیم شود. بعد از زمان استراحت پف خمیر را با دست بگیرید و از خمیر چانه های اندازه یک نارنگی بردارید و گرد کنید.

مرحله چهارم: تهیه پیتزا پوآچا

چانه ها را داخل سینی فر قرار دهید و روی آن برای ۱۵ دقیقه بپوشانید تا دوباره کمی حجیم شوند. زیر یک لیوان را داخل روغن مایع بزنید و وسط خمیر را فشار دهید تا گود شود. حالا سوسیس را که از قبل سرخ کرده و به همراه فلفل دلمه خرد شده و پنیر داخل حفره های ایجاد شده قرار دهید و با زرده تخم مرغ رومال کنید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۲۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه پیتزا پوآچا مجلسی با سوسیس و پنیر

  1. برای فرهای برقی و یا سولاردم باید دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.
  2. می توانید به دلخواه مواد میانی را تغییر دهید.
  3. قرار دادن گوجه دلخواه و قابل حذف است.
  4. میزان آرد ممکن است با توجه به نوع آن متفاوت باشد.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه