طرز تهیه پیتزا قیفی خانگی ساده، خوشمزه و مجلسی با تصویر

طرز تهیه پیتزا قیفی

 

پیتزا قیفی یکی از خوشمزه ترین فینگر فودها می باشد که ظاهر آن بسیار جذاب است. پیتزا یکی از غذاهای پر طرفدار در کل دنیا است که از محبوبت خاصی برخوردار است اما تهیه پیتزا به این شکل خیلی جذاب و خوردن آن بسیار راحت تر است و یک گزینه عالی برای مهمانی ها و تولدها می باشد شما می توانید از قالب های مخروطی آماده استفاده کنید و یا با فویل محکم قیف بسازید و خمیر را دور آن بپیچید سپس بعد از پخت نان آن را با مواد دلخواه پر کنید. شما برای مواد پیتزا می توانید از هر نوع سبزیجات و مواد گوشتی و مرغی استفاده کنید و یا حتی می توانید این نان ها را تهیه کنید و با انواع سالاد ها سرو کنید. امروز در پارسی دی پیتزا قیفی خانگی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه خمیر 

شیر۱/۲ پیمانه
خمیر مایه۱ ق چای خوری
شکر۱ ق چای خوری
روغن مایع۱/۴ پیمانه
آرد۱.۵ پیمانه
آب ولرم۱/۴ پیمانه
  • شیر ۱/۲ پیمانه
  • خمیر مایه ۱ ق چای خوری
  • شکر ۱ ق چای خوری
  • روغن مایع ۱/۴ پیمانه
  • آرد ۱.۵ پیمانه
  • آب ولرم ۱/۴ پیمانه

مواد لازم برای تهیه پیتزا

سوسیس۲ عدد
قارچ۱۰۰ گرم
فلفل دلمه۱ عدد
پنیر پیتزابه مقدار لازم
آویشنبه مقدار لازم

طرز تهیه پیتزا قیفی خانگی در فر با تصویر

مرحله اول: عمل آوری خمیر

ابتدا داخل یک لیوان یا کاسه آب ولرم را ریخته سپس خمیر مایه یا شکر را اضافه کنید و هم بزنید و اجازه دهید تا خمیر مایه عمل بیاد و کف کند.

مرحله دوم: تهیه خمیر

آرد را سه بار الک می کنیم و داخل یک کاسه می ریزیم سپس به آن مخلوط شیر و روغن را اضافه می کنیم و هم می زنیم سپس خمیر مایه عمل آمده را بریزید و با قاشق چوبی هم بزنید تا خمیر جمع شود و اگر نیاز بود آرد بیشتری اضافه کنید سپس داخل یک کاسه به مدت ۱.۵ ساعت بگذارید تا خمیر حجیم شود.

مرحله سوم: پیچیدن پیتزا قیفی با فویل و قیف مخروطی 

بعد از گذشت زمان استراحت پف خمیر را با مشت بگیرید و از خمیر چونه گرفته قالب ها یا فویل را با کمک قلمو چرب کنید و مانند شکل زیر روی قالب مخروطی بپیچید یا می توانید با فویل این قالب را بسازید:

مرحله چهارم: پخت پیتزا قیفی

قیف های آماده شده را روی سینی قرار دهید و در فر گرم شده به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید تا خمیر پخته شود به دلخواه می توانید خمیر را با زرده و کنجد رومال کنید و در انتهای پخت روی فر را روشن کنید تا سطح نان ها طلایی شود سپس از فر خارج کنید و صبر کنید تا خنک شود سپس به راحتی از قالب جدا می شود.

مرحله پنجم: تهیه مواد میانی

سوسیس را به شکل ریز خرد کنید کمی تفت دهید تا سرخ شود سپس قارچ اسلایس شده را نیز اضافه کنید و در انتها فلفل دلمه را بریزید و کمی روی مواد نمک و آویشن زده و از روی حرارت بردارید تا خنک شود.

مرحله ششم: تهیه پیتزا قیفی با فر

مواد میانی را داخل حفره ها ریخته و روی آن پنیر پیتزا بریزید سپس داخل یک ظرف به طوری که فضایی بین آنها نماند پر کنید و برای ۵ دقیقه داخل فر قرار دهید تا پنیر ذوب شود سپس به همراه سس دلخواه سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه پیتزا قیفی 

  1. بسته به جنس آردهای مختلف ممکن است کمی بیشتر آرد استفاده شود.
  2. برای هم زدن از قاشق چوبی استفاده کنید تا کیفیت نهایی خمیر بیشتر شود.
  3. می توانید از هر ماده دلخواه برای پر کردن پیتزا استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
6
دیدگاه