طرز تهیه پیتزا خانگی در توستر خوشمزه و آسان با مرغ و قارچ + فیلم

طرز تهیه پیتزا خانگی در توستر

 

یکی از روش های تهیه پیتزا می باشد که فوق العاده خوشمزه و راحت است و می توانید به آسانی در منزل تهیه کنید. شما می توانید برای تهیه این پیتزا ار خمیر آماده یا خمیر خانگی استفاده کنید و یا می توانید از نان باگت استفاده کنید و به دلخواه مواد روی آن را تغییر دهید. اما تهیه پیتزا در توستر کار بسیار راحتی می باشد و کاملا شبیه به فر می باشد با این تفاوت که باید دما را کمتر تنظیم کنید زیرا در فرهای برقی و توستر دما از بالا و پایین روشن است و باید دمای حداقل ۲۰ درجه کمتر تنظیم شود و نیازی به گریل ندارد زیرا حرارت از المنت بالا نیز انتقال پیدا می کند. امروز در پارسی دی طرز تهیه پیتزا خانگی در توستر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

خمیر پیتزا آماده۲ عدد
سینه مرغ یا فیله مرغ۱ عدد
پیاز۱ عدد
قارچ۱۰ عدد
فلفل دلمه۱ عدد
سس کچاببه مقدار لازم
پنیر پیتزابه مقدار لازم
برگ بو۱ عدد
سیر۲ حبه
فلفل سیاه، آویشنبه مقدار لازم

طرز تهیه پیتزا خانگی در توستر یا مرغ و قارچ

مرحله اول: مرینت کردن

ابتدا باید مرغ را مزه دار کنید و بعد بپزید. برای پخت مرغ باید سینه یا فیله را به همراه یک پیاز از وسط نصف شده و سیر پوست کنده و کمی ادویه و نمک و برگ بو داخل قابلمه بریزید و روی آن آب جوش بریزید و  روی آن آب جوش بریزید و بگذارید تا سینه مرغ پخته شود.

مرحله دوم: تفت دادن قارچ

سینه مرغ را بعد از پخت ریش ریش کنید و کنار بگذارید. قارچ ها را بشورید و به دلخواه می توانید پوست روی قارچ را بگیرید و اسلایس کنید. داخل یک تابه کمی روغن ریخته و با حرارت بالا تفت دهید تا آب قارچ کشیده شود و بعد از روی حرارت بردارید. فلفل دلمه را خرد کنید و کنار بگذارید.

مرحله سوم: آماده سازی پیتزا

حالا خمیر آماده را روی سینی توتسر قرار دهید و روی خمیر سس کچاب بزنید و روی خمیر کمی پنیر پیتزا رنده شده بریزید. حالا روی خمیر سینه مرغ را به همراه فلفل دلمه و قارچ بریزید و باد دست کمی مواد را فشار دهید و روی آن کمی آویشن و فلفل سیاه بریزید و روی پیتزا را با پنیر کاور کنید.
.

مرحله چهارم: پخت پیتزا مرغ در توستر

حالا پیترا روی سینی مخصوص توستر قرار دهید.از قبل با دمای ۱۸۰ درجه فر را گرم کنید. دکمه کانوکشن را بزنید و دما را روی ۱۶۰ درجه تنظیم کنید و برای ۲۰ دقیقه زمان دهید تا پنیر ذوب و خمیر پخته شود. دذقت کنید باید حرارت بالا و پایین باهم روشن باشد. پیتزا را به همراه سس دلخواه سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت پیتزا خانگی با توستر

  1. می توانید به دلخواه از سوسیس یا گوشت نیز در تهیه این پیتزا خانگی استفاده کنید.
  2. می توانید کمی سس خردل نیز بریزید.
  3. برگ بو باعث گرفتن بوی زهم می شود.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه