طرز تهیه کرپ شکلاتی رول شده خوشمزه برای صبحانه و عصرانه

دستور پخت کرپ شکلاتی

کرپ شکلاتی

 

کرپ شکلاتی از انواع مختلف کرپ است که یک میان وعده بسیار سبک و آسان است و شما می توانید آن را با میوه های مختلف و یا عسل سرو کنید.اگر دوست دارید تنوع در وعده های صبحانه یا عصرانه بدهید حتما کرپ شکلاتی را امتحان کنید. اولین بار در منطقه در غرب فرانسه مردم آنجا با مخلوط گندم سیاه آسیاب شده و کمی کره آب و نمک آن را ابداع کردن آنها مایه کرپ را روی صفحات داغ می ریختن و با کمک ابزار های چوبی آن را پخش می کردند و میپختن. امروزه که بیشتر وسایل کرپ در دسترس است شما بدون نیاز به کافه یا رستوران ها می توانید با رسپی امروز این کرپ را در منزل برای خانواده و کودکان خود تهیه کنید. در آموزش امروز پارسی دی کرپ شکلاتی بسیار خوشمزه را به شما یاد خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کرپ شکلاتی

  • تخم مرغ ۱ عدد
  • شیر ۲ پیمانه
  • آرد ۱ پیمانه
  • شکر ۲ ق غذا خوری
  • روغن مایع ۲ ق غذا خوری
  • وانیل ۱/۴ ق چای خوری
  • کره به مقدار لازم
  • شکلات و میوه به مقدار لازم

طرز تهیه کرپ شکلاتی

مرحله اول : تهیه مایه کرپ

ابتدا تخم مرغ و شکر و وانیل را با دور تند همزن خوب بزنید تا کرم رنگ و سبک شود سپس به ترتیب روغن و شیر را اضافه کرده و با افزودن هر کدام ۱ دقیقه دیگر هم می زنیم در انتها آرد را که از قبل سه بار الک کردیم طی ۳ مرحله به مخلوط مون اضافه می کنیم تا کاملا مایع کرپ یکدست شود و برای اینکه مطمئن باشیم گوله آرد داخلش نباشد یک بار از صافی رد می کنیم.

مرحله دوم : پخت کرپ شکلاتی

داخل تابه نچسب با قلمو مقداری کره بمالید تا چرب شود نیاز نیست خیلی بریزید در حد چرب شدن کافی می باشد با ملاقه از مواد کرپ برداشته و داخل تابه می ریزیم و تابه را تکان می دهیم تا مایه کرپ همه جای تابه پخش شود سپس زمانی که روی کرپ حباب زد بر می گردانیم و طرف دیگر کرپ را میپزیم و به همین ترتیب کرپ ها را حاضر کرده و روی هم می گذاریم و یک کیسه فریزر روی آنها می کشیم.

مرحله آخر

شکلات را خرد کرده و روی حرارت غیر مستقیم قرار می دهیم تا ذوب شود هرکدام از کرپ را باز کرده مقداری شکلات آب شده داخلش ریخته و رول می کنیم (می توانید مقداری موز یا توت فرنگی نیز در وسط رول بگذارید) به همین صورت کرپ شکلاتی را حاضر کرده و در ظرف چیده همراه با چای یا قهوه میل کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کرپ شکلاتی

  1. می توانید از عسل نیز برای وسط کرپ ها استفاده کنید.
  2. بار اول که تابه را چرب کردید کافی می باشد بارهای دیگر نیاز به چرب کردن نیست.
  3. تابه حتما نچسب باشد.
  4. حرارت در حین پخت باید ملایم باشد تا خوب پخته شود.
  5. می توانید ۲ ق غذا خوری پودر کاکائو به دستور اضافه و ۲ ق غذا خوری آرد کم کنید تا کرپ کاکائویی داشته باشید.

همچنین ببینید

از
10
دیدگاه