طرز تهیه سوفله سیب زمینی ساده و خوشمزه بدون گوشت با پنیر

سوفله سیب زمینی

 

یکی از پیش غذاهای بسیار خوشمزه می باشد که به راحتی می توانید این غذای فرانسوی را در منزل تهیه کنید. سوفله ها از ترکیب سفیده و زرده تخم مرغ تهیه می شوند. یکی از نکات مهم سوفله سیب زمینی این است که حتما فر داغ باشد زیرا یکدفعه باید پف کند و داغ بودن فر اهمیت زیادی دارد یعنی شما از اولین تخم مرغ که می شکنید باید فر را روشن کرده تا وقتی به آخرین مرحله پخت می رسید دمای فر به ۲۰۰ درجه سانتی گراد رسیده باشد تا سوفله به خوبی بپزد. سوفله سیب زمینی را می توانید برای مهمونی ها و دورهمی تهیه کنید و با طعم جدیدی از سوفله ها آشنا شوید. امروز در پارسی دی سوفله سیب زمینی ساده بدون گوشت با پنیر بسیار خوشمزه را به شما یاد خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

سیب زمینی۲ عدد
پنیر پارمزان۱۰۰ گرم
پنیر چدار یا گودا یا موزارلا۱۰۰ گرم
سفیده تخم مرغ۲ عدد
جعفری۲ ق غذا خوری
پیازچه۲ ق غذا خوری
کره۴ ق غذا خوری
شیر۱۰۰ سی سی ( معادل ۱/۳ پیمانه )
نمک و فلفل سیاه و آویشن و پودر سیربه مقدار لازم

طرز تهیه سوفله سیب زمینی ساده بدون گوشت با پنیر

مرحله اول: آماده سازی

قالب های مورد نظر یا قالب مخصوص سوفله (رمکین) را با کره چرب کنید و پودر سوخاری داخل آن بپاشید (کف و دیواره کاملا آغشته به پودر سوخاری باشد). فر را از با دمای ۱۸۰ درجه بمدت ۱۵ دقیقه بگذارید تا گرم شود.

مرحله دوم: ترکیب سیب زمینی

سیب زمینی ها را شسته و آن ها را در آبجوش قرار دهید تا آبپز شوند سپس پوست آن ها را گرفته و به کمک گوشتکوب یا غذاساز خوبه له کنید سپس پیازچه و جعفری و ادویه ها را به سیب زمینی اضافه کرده و خوب هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله سوم: تهیه مایه سوفله سیب زمینی

شیر و کره را با هم مخلوط کنید و روی حرارت بگذارید تا کره ذوب شود (نیاز به جوشیدن نیست) سپس این مخلوط را به سیب زمینی اضافه کرده و هم بزنید. در ظرفی دیگر سفیده تخم مرغ را با نمک بزنید تا پف کند و حجم بگیرد در حدی که ظرف را برگردانید نریزد سپس سفیده تخم مرغ را به آرامی طی چند مرحله به سیب زمینی اضافه کرده و هم می زنیم نباید اصلا پف سفیده بخوابد.

مرحله چهارم: پخت سوفله

مواد که حاضر شد آن ها را در قالب ریخته تا نزدیک لبه ظرف قالب را پر کنید و با چاقو سطح آن را صاف کرده (مواد در فر پف می کنند و بالا می ایند پس بیش از حد پر نکنید) سوفله سیب زمینی را در فر از قبل گرم شده بمدت ۱۵ الی ۳۰ دقیقه قرار دهید تا سطح سوفله ها طلایی شود سپس سوفله سیب زمینی را داغ داغ سرو کنید. نوش جان

فوت و فن هاس دستور پخت سوفله سیب زمینی بدون گوشت

  1. اگر نیاز بود ۲ دقیقه سطح سوفله را گریل کنید.
  2. می توانید برای تزئین از چند عدد گوجه گیلاسی حلقه شده روی سوفله استفاده کنید.
  3. می توانید سوفله را داخل سولاردم با دکمه کانوکشن نیز تهیه کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه سوفله سیب زمینی ساده و خوشمزه بدون گوشت با پنیر
3.5 (70%) 2 votes