طرز تهیه پنکیک پیتزایی با سوسیس و پنیر پیتزا + فیلم

طرز تهیه پنکیک پیتزایی

 

پنکیک پیتزایی یکی از پنکیک ها می باشد که بسیار ساده و خوشمزه است و می توانید برای شام یا صبحانه یا عصرانه و یا حتی در افطاری نیز این پنکیک ساده را تهیه کنید. این پنکیک به دلیل موادی که در آن استفاده شده به این اسم مشهور شده است و شما می توانید مواد میانی را به دلخواه تغییر دهید. پنکیک ها جزء کیک های تابه ای و فوری هستند که در کمتر از ۱۰ دقیقه این غذای جذاب آماده می شود. اگر زمان کافی برای تهیه غذا ندارید حتما این رسپی را امتحان کنید زیرا طعم و مزه ای بسیار خوبی دارد و برای بچه ها که عاشق طعم پیتزا و فست فود ها هستند مناسب است. این پنکیک پیتزایی خوشمزه با ماست تهیه می شود که بافت نرم و پنبه ای به آن می دهد. امروز در پارسی دی طرز تهیه پنکیک پیتزایی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه پنکیک پیتزایی فوری

  • تخم مرغ ۳ عدد
  • ماست ۱ پیمانه
  • روغن مایع ۱/۲ پیمانه
  • آرد ۱ پیمانه
  • سوسیس ۱۰۰ گرم
  • فلفل دلمه ۱ عدد
  • بیکینگ پودر ۱ ق مربا خوری
  • نمک ۱ ق مربا خوری
  • پنیر پیتزا به دلخواه

طرز تهیه پنکیک پیتزایی با سوسیس و فلفل دلمه

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا تمام مواد پنکیک را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. سوسیس را به اندازه نگینی ریز خرد کنید. فلفل دلمه را بشورید و به صورت نگینی نیز خرد کنید. شما می توانید از گوجه یا فلفل دلمه های رنگی نیز در تهیه این پنکیک پیتزایی خوشمزه استفاده کنید.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه تخم مرغ را به همراه ماست و روغن مایع و نمک داخل یک کاسه بریزید و با همزن دستی مواد را خوب هم بزنید تا تخم مرغ ها از لختگی خارج شوند. آرد و بیکینگ پودر را در ظرفی جداگانه بریزید و باهم مخلوط و سه بار الک کنید تا آرد سبک شود.

مرحله سوم: تهیه مایه پنکیک

در ادامه مخلوط آرد را باید به تدریج به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا گلوله های آرد کاملا باز شود و مایع یکدستی حاصل شود. سپس سوسیس و فلفل دلمه و کمی پنیر پیتزا به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا مواد به طور یکنواخت پخش شود.

مرحله چهارم: پخت پنکیک پیتزایی

داخل تابه نچسب باید کمی روغن بربزید و روی شعله ملایم قرار دهید تا خوب داغ شود. از مواد تهیه شده با کمک ملاقه یا قاشق داخل تابه بریزید و صبر کنید تا طلایی شود و بعد برگردانید تا طرف دیگر نیز پخته شود. سپس داخل بشقاب سرو قرار دهید و با سس دلخواه خود سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه پنکیک پیتزایی با سوسیس

  1. می توانید از کالباس یا ذرت نیز در تهیه این پنکیک استفاده کنید.
  2. به دلخواه می توانید کمی جعفری خرد شده نیز استفاده کنید.
  3. تابه باید کاملا داغ باشد و نباید زیرا روغن بریزید وگرنه پنکیک چربی خواهید داشت.
  4. باید حرارت ملابم باشد تا پنکیک خوب مغز پخت شود.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه