طرز تهیه کرپ سبزیجات ساده، خوشمزه و مجلسی به روش فرانسوی

طرز تهیه کرپ سبزیجات

 

یکی از خوشمزه ترین کرپ های می باشد و کرپ با پنکیک ها متفاوت هست شاید فقط فرانسوی ها بودن با نازک درست کردن کرپ آن را تبدیل به یک هنر کردند. کرپ ها جز غذای ملی کشور فرانسه می باشد. حدود قرن ۱۲ گندم سیاه در شمال فرانسه معرفی شد و بعد از آن کرپ ها، فرنی و پنکیک ها ابداع شد. افسانه ها می گویند که یک زن خانه دار در بریتانیا به طور تصادفی مقداری فرنی نازک روی اجاق گاز ریخته و از طریق این اشتباه کرپ کشف شده که طعم یک پنکیک ترد نازک چقدر می تواند خوب باشد. در کرپ سبزیجات شما می توانید از انواع سبزیجات مورد علاقه خود استفاده کنید. امروز در پارسی دی کرپ سبزیجات بسیار خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

تخم مرغ۴ عدد
آرد سفید۱ پیمانه
شیر۳/۴ پیمانه
هویچ ریز زنده شده۱/۴ پیمانه
پیاز ساطوری شده۱/۴ پیمانه
جعفری خرده شده۱/۴ پیمانه
فلفل دلمه ساطوری شده۱/۴ پیمانه
نمک، فلفل سیاهبه میزان لازم
کره یا روغنبرای چرب کردن تابه

طرز تهیه کرپ سبزیجات

مرحله اول : آماده سازی مواد کرپ

ابتدا تمام مواد گفته شده را رنده و ساطوری کنید و کنار دستتون بگذارید. داخل کاسه ای تخم مرغ را شکسته و با همزن دستی خوب بزنید تا از لختگی در بیاد سپس تمام سبزیجات گفته شده در دستور را اضافه کنید و با همزن خوب بزنید تا باهم مخلوط شوند.

مرحله دوم : اضافه کردن آرد و شیر

آرد را که از قبل یک بار الک کردیم به آرامی و به تدریج به موادمون اضافه می کنیم و هم می زنیم نباید یکباره آرد را اضافه کنید ورگنه آرد گوله می شود در انتها شیر را به مایه مون اضافه کرده و هم می زنیم تا مایه کرپ رقیق شود.

مرحله سوم : پخت کرپ سبزیجات

داخل تابه را با مقداری کره یا روغن با قلمو خوب چرب کنید حتما از تابه نچسب استفاده کنید تا خروجی کار شما خوب از آب دربیاد. تابه را روی حرارت گذاشته تا داغ شود وقتی تابه خوب داغ شد یک ملاقه از مواد کرپ را داخل تابه بریزید و تابه را بچرخانید تا تمام مواد کرپ به صورت لایه نازک داخل تابه را بگیرید چند دقیقه صبر کنید تا روی کرپ حباب بزند وقتی این اتفاق افتاد طرف دیگر کرپ را برگردانید و بگذارید خوب پخته شود کرپ سبزیجات ما حاضر است می توانید داخل کرپ ها نیز سبزیجات دلخواه خود را گذاشته و با سس کچاب و یا خردل میل نمایید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کرپ سبزیجات

  1. به دلخواه کمی زیره و پودر گشنیز اضافه کنید تا طعم بی نظیری داشته باشد.
  2. حتما از آرد سفید استفاده کنید تا کرپ لطیف تری داشته باشید.
  3. در حین پخت کرپ باید حتما حرارت ملایم باشد وگرنه زود می سوزد.
  4. یکبار اول برای چرب کردن کافی می باشد دفعات دیگر نیاز نیست.
  5. می توانید کرپ ها را لوله کنید یا به شکل عکس بپیچید.
  6. از انواع سبزیجات برای تهیه این کرپ می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید

طرز تهیه کرپ سبزیجات ساده، خوشمزه و مجلسی به روش فرانسوی
4.3 (85%) 8 votes