طرز تهیه پنکیک گندم سیاه حرفه ای و عالی + خواص گندم سیاه

طرز تهیه پنکیک گندم سیاه

 

گندم سیاه یا گندم تیره گونه ای از گیاهان گندم است که به نام علمی Triticum monococcum شناخته می شود. این گندم یکی از گونه های قدیمی ترین گندم ها است و از دیرباز در کشاورزی و تغذیه انسان ها مورد استفاده قرار گرفته است. گندم سیاه برخلاف گندم های مدرن که چندین کروموزوم دارند، تنها دو کروموزوم دارد و به عنوان یک گونه اصیل و نسبتا پایدار شناخته می شود. گندم سیاه به عنوان یک منبع غنی از مواد مغذی مانند پروتئین ها، فیبر، و ویتامین ها در نظر گرفته می شود. از آنجا که این گونه از گندم دارای پوسته های محافظتی است، معمولا به صورت آرد یا محصولات نانوایی مصرف می شود. از آنجایی که گندم سیاه حاوی گلوتن است، باید در نظر داشته باشید که افرادی که به گلوتن حساسیت دارند یا بیماری سلیاک دارند، باید از مصرف آن خودداری کنند. هر چند که گندم سیاه به عنوان یک ماده غذایی سنتی مورد استفاده قرار می گرفته است، اما میزان تولید و مصرف آن نسبت به گندم های دیگر کمتر است و اغلب در مناطق خاصی تولید می شود. امروز در پارسی دی طرزتهیه پنکیک گندم سیاه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

اما گندم سیاه دارای خواص بسیار خوبی می باشد که می توان به مورد های زیر اشاره کرد:

  • پروتئین: گندم سیاه حاوی پروتئین های مهمی است که برای رشد و تعمیر بافت های بدن ضروری هستند.
  • ویتامین ها: این گندم حاوی ویتامین های مهمی مانند ویتامین E و ویتامین های گروه B است که برای سلامت پوست، عملکرد عصبی، و سیستم ایمنی اهمیت دارند.
  • مواد معدنی: گندم سیاه حاوی مقدار قابل توجهی از مواد معدنی مانند آهن، مس، منگنز و فسفر است که در حفظ سلامت استخوان ها و عملکرد بهتر عضلات نقش دارند.
  • آنتی اکسیدان ها: مانند دیگر گندم ها، گندم سیاه هم حاوی آنتی اکسیدان های مانند فلاوونوئیدها است که می توانند در مقابله با استرس اکسیداتیو و پیشگیری از بیماری های مزمن مفید باشند.
  • فیبر: مصرف گندم سیاه می تواند به افزایش میزان فیبر در رژیم غذایی کمک کند که از هضم بهتر، کاهش قند خون و حفظ وزن مناسب اهمیت دارد.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه پنکیک ساده تابه ای 

 

مواد لازم

گندم سیاه۱ لیوان + ۱ ق غذا خوری
شکر۱ ق غذا خوری
بیکینگ پودر۱ ق چای خوری
جوش شیرین۱ ق چای خوری
نمک۱/۴ ق چای خوری
تخم مرغ۲ عدد
باترمیلک۱ و ۱/۴ پیمانه
وانیل۱/۲ ق چای خوری

 

همچنین ببینید: طرز تهیه پنکیک بدون شیر با آب

 

طرز تهیه پنکیک گندم سیاه

مرحله اول: تهیه باترمیلک

ابتدا باید باترمیلک را تهیه کنید برای این کار باید ۱ پیمانه شیر را با ۱ ق غذا خوری سرکه یا آب لیموترش تازه مخلوط کنید و برای ۱۵ دقیقه بگذارید بماند و می توانید برای تهیه پنکیک گندم سیاه استفاده کنید

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در یک کاسه متوسط باید آرد و شکر و بیکینگ پودر و جوش شیرین و نمک را باهم مخلوط کنید و بعد باترمیلک و تخم مرغ و وانیل را نیز اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا یکدست شود به همین راحتی بدون نیاز به همزن مایه پنکیک آماده شده است.

مرحله سوم: پخت پنکیک گندم سیاه

در ادامه باید تابه را با کمی کره چرب کنید و روی حرارت قرار دهید تا کاملا داغ شود. از مواد به اندازه یک ملاقه بردارید و داخل تابه بریزید و صبر کنید تا یک طرف پنکیک حباب بزند و بعد برگردانید تا طرف دیگر نیز پخته شود و به همین ترتیب همه مواد را تهیه کنید و با عسل یا میوه دلخواه میل کنید. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه پنکیک شکلاتی (پنکیک کاکائویی) برای صبحانه

فوت و فن های دستور پخت پنکیک گندم سیاه

  1. بهتر است بعد از چند عدد پنکیک که تهیه کردید دوباره تابه را با کمی کره چرب کنید.
  2. هر طرف پنکیک باید ۲ دقیقه زمان دهید تا پخته شود.
  3. برای سرو می توایند از سس شکلاتی استفاده کنید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه پنکیک موزی با شیر

از
1
دیدگاه