طرز تهیه یخ در بهشت با شربت آبلیمو و نعنا نوشیدنی تابستانی ارزان

طرز تهیه یخ در بهشت با شربت

 

یخ در بهشت یکی از نوشیدنی های بسیار خنک و خوشمزه می باشد که شما می توانید در تابستان این نوشیدنی خنک جذاب را به راحتی تهیه کنید و برای رفع عطش از این نوشیدنی استفاده کنید. این در سر سال ۱۷۶۸ در شهری به نام اصفهان توسط یک شخص ناشناسی کشف شد. یخ در بهشت از آن نوشیدنی های محبوب است که در گرمای سخت و طاقت تابستان می تواند آبی روی آتش باشد. تابستان همیشه با روز های گرم و داغی در ذهن تداعی می شود و هیچ چیز اندازه یک نوشیدنی خوشمزه و خنک نمی تواند عظش این گرما را کم کند. شما می توانید در روز های گرم تابستان از بستنی یا چای های سرد استفاده کنید یا هر نوع میان وعده طبع خنکی دارد و هر چیزی که می تواند انتخاب خوبی برای کم کردن گزمای بدن در روز های گرم باشد و احتمالا یهترین انتخاب می باشد. شاید اسم یخ در بهشت کمی برای شما عجیب باشد ولی می توان تعیبری است که نوشیدن آن می تواند ما را به بهشتی در دل تابستان ببرید اما در کشور های دیگر این نوشیدنی به اسم دیگر نیز پیدا می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه یخ در بهشت با شربت لیمویی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه شربت آلبالو خانگی + راز خوشرنگ شدن

 

مواد لازم

یخبه مقدار لازم
آب لیموترش تازه۱ لیوان
نعنا۱ دسته
شکر و آب یخ۱/۲ پیمانه

 

همچنین ببینید: خواص تخم شربتی برای چاقی صورت

 

طرز تهیه یخ در بهشت با شربت لیمو

مرحله اول: آماده سازی لیموترش

ابتدا باید لیموترش تازه را آب گیری کنید. برای این کار لیمو ها را بشورید. لیمو را از وسط به دو نیم کنید و با کمک آب گیر دستی یا برقی لیمو ها آبگیری کنید دقت کنید نباید تخم لیمو ها وارد آب لیمو کنید یا شکسته شود وگرنه باعث تلخی مواد می باشد و یا می توانید از یک صافی رد کنید.

مرحله دوم: میکس کردن مواد

در ادامه باید مواد را میکس کنید برای این کار حدود ۱ الی ۲ پیمانه یخ را داخل مخلوط کن بریزید و نعنا و شکر و کمی آب یخ و آب لیموترش را بریزید و مواد را میکس کنید تا پوره و یخی شود به همین راحت یخ در بهشت شما آماده شده است و می توانید سرو کنید.

مرحله سوم: تهیه یخ در بهشت بدون دستگاه

اما اگر شما مخلوط کن ندارید می توانید آب لیمو و کمی آب یخ و شکر خوب مخلوط کنید و کمی نعنا ساطوری شده را اضافه کنید و مواد را داخل یک ظرف دربسته بریزید و در فریزر قرار دهید تا یخ زده شود و هر ۴۵ دقیقه از فریزر خارج کنید و هم بزنید تا حالت نیمه یخی پیدا کند و بعد سرو کنید. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه شربت زعفران غلیظ با تخمه شربتی

 

فوت و فن های دستور تهیه یخ در بهشت با شربت لیمو

  1. میزان شکر دلخواه است و می توانید مقدار آن را کم و زیاد کنید.
  2. می توانید نعنا را حذف کنید یا از عصاره آن استفاده کنید.
  3. هرچقدر میزان یخ بیشتر باشد یخ در بهشت خوشمزه تر و خنکی خواهید داشت.
  4. به دلخواه می توانید تخم شربتی یا خاکشیر نیز اضافه کنید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه شربت خاکشیر زعفرانی

 

از
1
دیدگاه