طرز تهیه ماکارونی با سویا و گوشت چرخ کرده و قارچ ساده و راحت + راز خوشمزگی

طرز تهیه ماکارونی با سویا و گوشت

 

ماکارونی ها انواع و اقسام مختلفی دارد و شما می توانید این بار از ترکیب سویا و گوشت چرخ کرده و قارج برای تهیه این غذا استفاده کنید. شما می توانید در این پست یاد بگیرید چطور سویا را تهیه کنید که مزه و بوی خوبی بدهد و روغن کمتری نیز استفاده شود. شما می توانید مواد میانی را به دلخواه با نخود فرنگی و قارچ تهیه کنید و یا یا از انواع ماکارونی ها فرم دار استفاده کنید. سویا پروتئینی بسیار خوبی دارد و می تواند جایگزین خوبی برای گوشت باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه ماکارونی با سویا و گوشت و قارچ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

همچنین ببینید: طرز تهیه سالاد ماکارونی مخصوص و مجلسی با ژامبون

 

مواد لازم

گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
سویا۱ پیمانه
پیاز۲ عدد
قارچ۶ عدد
نخود فرنگیبه دلخواه
رب۲ ق غذا خوری سر پر
گوجه فرنگی۲ عدد
ماکارونی۱ بسته
نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، آویشن، زردچوبهبه مقدار لازم

 

 

همچنین ببینید: طرز تهیه ماکارونی با سویا و سیب زمینی ساده و عالی

 

طرز تهیه ماکارونی با سویا و گوشت چرخ کرده

مرحله اول: آماده سازی سویا

ابتدا باید نصف بسته سویا را داخل آب گرم خیس کنید و بشورید و بهتر است اجازه دهید تا خیس بخورد و بعد از یک صافی رد کنید و نکته مهم در این مرحله این می باشد که نباید زیاد سویا را فشار دهید و آب آن را بگیرید وگرنه سویا به روغن می افتد و مجبور می شوید تا انتها روغن زیادی بزنید.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز

در ادامه باید پیاز ها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل روغن تفت دهید تا سبک و شیشه ای شود و بعد گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. سویا را نیز اضافه کنید و کمی روغن اضافه کنید تفت دهید تا سویا خوب سرخ شود.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

در ادامه باید قارچ اسلایس شده را اضافه کنید و تفت دهید تا آب اضافه قارچ کشیده شود و بعد رب را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود و در ادامه گوجه فرنگی پوره کنید و به مواد اضافه کنید و تفت دهید تا آب اضافه گوجه کشیده و گوشت و سویا پخته شود و در انتها ادویه ها را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم: پخت ماکارونی با سویا و گوشت

در ادامه باید یک قابلمه را پر آب کنید تا جوش بیاید و بعد کمی نمک و روغن اضافه کنید سپس ماکارونی را اضافه کنید و طبق نوشته روی بسته بندی زمان دهید تا نرم شود و بعد آبکش کنید و کف قابلمه روغن ریخته و ته دیگ دلخواه قرار دهید و ماکارونی را با مواد میانی به تناسب مخلوط کنید و ماکارونی را دم بگذارید. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ و قارچ 

 

فوت و فن های دستور پخت ماکارونی سویا و گوشت

  1. می توانید به دلخواه از عصاره مرغ یا گوشت نیز استفاده کنید.
  2. می توانید به دلخواه کمی نخود یا ذرت یا فلفل دلمه به مواد اضافه کنید.
  3. به دلخواه می توانید از کمی دارچین نیز استفاده کنید.
از
4
دیدگاه