طرز تهیه سالاد تخم مرغ خوشمزه، آسان و رژیمی با قارچ و سبزیجات

طرز تهیه سالاد تخم مرغ

 

از دسته انواع سالادها می باشد و بسیار خوشمزه و مقوی است. این سالاد می تواند به تنهایی یک وعده غذایی کامل باشد همچنین این سالاد کم کالری بوده و برای کسانی که در رژیم غذایی لاغری هستند و یا ورزشکارانی که از وعده های غذایی قبل و بعد تمرین خسته شدند بسیار مناسب است زیرا پروتئین زیادی دارد. طرز تهیه سالاد تخم مرغ بسیار آسان است و زمان زیادی برای تهیه آن لازم نیست شما می توانید انواع سبزیجات را با این سالاد تهیه کنید. امروز در پارسی دی سالاد تخم مرغ با قارچ و سبزیجات را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

تخم مرغ آبپز شده بزرگ۸ عدد
پیازچه۵ ساقه
جعفری و گشنیز خورد شده۳ قاشق غذا خوری
قارچ نگینی۸ عدد
سس مایونز۶ تا ۸ قاشق غذا خوری
آبلیمو۱ قاشق غذا خوری
سس خردل۱ قاشق غذا خوری
کرفس نگینی۱/۳ پیمانه
نمک و پاپریکابه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد تخم مرغ با قارچ و سبزیجات

مرحله اول: آماده سازی

ایتدا تخم مرغ ها را باید آبپز کنید برای این کار داخل یک قابلمه آب ریخته و در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید تا به جوش بیاد سپس تخم مرغ ها را داخل قابلمه ریخته و زمان بگیرید برای آبپز کردن ۱۰ دقیقه کافی می باشد حرارت را ملایم کنید تا کاملا پخته شود نباید برای تهیه این سالاد تخم مرغ عسلی باشد بعد از آپبز شدن آنها را زیر آب سرد گرفته و پوستش را جدا کنید.

مرحله دوم: خرد کردن سبزیجات

کرفس را خوب بشورید و نگینی ریز خرد کنید. تخم مرغ ها را بعد از خنک شدن به شکل دلخواه خرد کنید. پیازچه را نیز شسته و نگینی ریز خرد کنید. جعفری و گشنیز را بعد از شستن ساطوری خرد کنید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

تمام مواد سالاد را داخل یک کاسه ریخته و آرام هم بزنید سپس سس مخصوص سالاد را تهیه کنید بدین صورت که سس مایونز و آبلیمو سس خردل و نمک پاپریکا را داخل یک کاسه ریخته و خوب مواد را هم بزنید.

مرحله چهارم: تهیه سالاد تخم مرغ

بعد از اینکه سس آماده شد آن را روی سالاد بریزید و هم بزنید سپس روی ظرف سالاد سلفون بکشید و برای ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا سس به خورد مزه ها برود و خنک شود سپس به همراه نان تست میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه سالاد تخم مرغ رژیمی

  1. می توانید برای رژیمی تر شدن سالاد از ماست بجای مایونز استفاده کنید.
  2. می توانید کمی از سس بالزامیک نیز در تهیه سس استفاده کنید.
  3. بجای کرفس می توانید از گل کلم بخارپز شده استفاده کنید.
  4. این سالاد باید به صورت خنک سرو شود.
  5. تخم مرغ ها را از یخچال خارج کنید و بگذارید تا در دمای محیط کمی بماند سپس آبپز کنید در غیر این صورت ممکن است ترک بخورد.
  6. در تهیه این سالاد می توانید از مرغ ریش ریش شده یا سیب زمینی نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه