طرز تهیه واویشکا سنگدان مرغ خیلی راحت و خوش طعم و مزه برای دو نفر

دستور پخت واویشکا سنگدان

طرز تهیه واویشکا سنگدان

 

واویشکا سنگدان یکی از خوراک های بسیار مقوی و راحت می باشد که بسیار مقرون به صرفه و خوشمزه می باشد و همان طور که مشخص است با سنگدان مرغ آماده می شود. سنگدان مرغ یکی از بخش های بسیار با ارزش و دارای پروتئین می باشد که کمتر به آن توجه شده است و بیشتر مردم از آن دوری می کنند در صورتی که برای تقویت بدن گزینه بسیار خوبی می باشد و حتما باید خوب شسته شود و یا می توانید به صورت خرد شده آماده از بسته بندی ها استفاده کنید. یکی از فواید بسیار مهم سنگدان مرغ مبارزه با کم خونی می باشد که تحقیقات انجام شده در سنگدان مرغ مقادیر بالایی از آهن وجود دارد و افرادی که دچار کم خونی هستند مخصوصا خانم ها می توانید از سنگدان مرغ در برنامه غذایی خود استفاده کنند و همچنین برای ریزش مو نیز گزینه بسیار خوبی می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه واویشکا سنگدان مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه واویشکا سنگدان

  • سنگدان مرغ ۲۵۰ گرم
  • پیاز بزرگ ۱ عدد
  • سیر ۱ حبه
  • رب گوجه فرنگی ۲ ق غذا خوری
  • آب به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه واویشکا سنگدان مرغ خوشمزه و ساده بدون سیب زمینی

مرحله اول: تهیه پیاز داغ

ابتدا باید یک پیاز را پوست بگیرید و خلالی ریز خرد کنید. سپس داخل تابه بدون افزودن روغن پیاز را کمی تفت دهید تا نرم شود و بعد روغن و زردچوبه اضافه کنید و تفت دهید تا کمی پیاز طلایی شود. اگر زمان برای تهیه یپاز داغ ندارید می توانید از پیاز داغ حاضری استفاده کنید.

مرحله دوم: تفت دادن سنگدان

سنگدان خرد شده و شسته شده را به همراه کمی تفت دهید تا تغییر رنگ دهد و بعد سیر را پوست بگیرید و به آن اضافه کنید و تتف داده تا عطر سیر بلند شود. در ادامه باید رب را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود، شما می توانید به دلخواه ۱ ق غذا خوری اضافه کنید ولی اگر دوست دارید خوراک شما قرمز تر باشد ۲ ق غذا خوری رب اضافه کنید.

مرحله سوم: پخت واویشکا سنگدان مرغ

در ادامه باید کمی نمک و بعد پیاز داغ تهیه شده را در مرحله اول را اضافه کنید و در انتها ۱ لیوان آب روی مواد بریزید و درب تابه را قرار دهید و شعله را زیاد کنید و صبر کنید تا به جوش بیاید و بعد شعله را کم کرده و حدود ۱ ساعت الی ۱.۵ ساعت زمان دهید تا سنگدان پخته شود و اگر حین پخت آب ان تمام شد و سنگدان نیم پخت بود می توانید دوباره اضافه کنید و زمانی که سس غلیظ شد از روی حرارت بردارید و به همراه کته میل کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه واویشکا سنگدان مرغ خیلی لذیذ و خوشمزه

  1. به دلخواه می توانید به مواد کمی فلفل دلمه یا قارچ خرد شده نیز اضافه کنید.
  2. افزودن سیر دلخواه است ولی باعث خوش عطر شدن غذا می شود.
  3. می توانید بجای رب از پوره گوجه فرنگی استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه