طرز تهیه حمیسه جگر گوسفندی ساده و لذیذ به روش عربی

طرز تهیه حمیسه جگر

 

یکی از انواع حمیسه ها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و در واقع یک غذای عربی است که در جنوب کشور نیز بسیار تهیه می شود حمیسه جگر که همان طور که از نامش پیداست از جگر گوسفندی برای تهیه آن استفاده می شود البته شما اگر جگر مرغ را دوست دارید می توانید جایگزین جگر گوسفندی یا همان جگر سیاه کنید. این حمیسه جگر در کنار نان و دوغ و سبزی سرو می شود و می تواند یک غذای مقوی و سالم باشد و برای شام یا نهار می توانید آن را تهیه کنید. شما می توانید از دل و قلوه گوسفند نیز برای تهیه این غذا استفاده کنید این غذا بسیار مقرون به صرفه می باشد و شما با هزینه حدود ۷۰ تومن یک غذای سالم و مقوی برای ۲ الی ۴ نفر می توانید تهیه کنید و همان طور که می دانید جگر منبع خوبی از ویتامین A است و برای رفع کم خونی بسیار مفید است. امروز در پارسی دی طرز تهیه حمیسه جگر گوسفندی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

جگر۴۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
رب گوجه فرنگی۱ ق غذا خوری
فلفل سبز تند۲ عدد
گوجه۳ عدد
سیب زمینی۲ عدد
ادویه کاری۱ ق چای خوری
نمک، فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه حمیسه جگر گوسفندی

مرحله اول: تفت دادن

ابتدا پیاز ها را پوست بگیرید و به صورت خلالی ریز خرد کنید و داخل تابه ریخته و کمی که آب آن کشیده شده روغن و کمی زردچوبه اضافه کنید و پیازها را تفت دهید تا سبک شود در همین حین گوجه فرنگی را بلانچ کنید یعنی پوست گوجه را بگیرید بدین صورت که برای ۳ دقیقه در آب در حال جوش قرار دهید سپس زیر آب سرد بگیرید و پوست گوجه را به راحتی خارج کنید.

مرحله دوم: تفت دادن جگر

در ادامه سر و ته فلفل تند را بزنید و ریز خرد کنید و به پیاز اضافه کنید و کمی تفت دهید سپس در ادامه جگر را به صورت مکعبی و یک اندازه خرد کنید و بشورید سپس به مخلوط پیاز اضافه کنید و خوب تفت دهید تا جگر تغییر رنگ دهد.

مرحله سوم: افزودن رب و گوجه

وقتی رنگ جگر تغییر کرد رب اضافه کنید و خوب رب را سرخ کنید تا بوی خامی رب از بین برود و رب خوش رنگ شود سپس در ادامه گوجه فرنگی های پوست کنده را به صورت مکعبی ریز روی تخته کار خرد کنید و به تابه اضافه کنید.

مرحله چهارم: پخت حمیسه جگر

در ادامه فلفل سیاه و کمی نمک و ادویه کاری را اضافه کنید و هم بزنید سپس زیر تابه را کم کنید و بگذارید تا مواد خوب جا افتاده شوند در همین حین سیب زمینی را پوست بگیرید و خلالی کنید و سرخ کنید بعد از یکدست شدن حمیسه جگر آن را داخل دیس کشیده و به همراه سیب زمینی سرو کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت حمیسه جگر عربی

  1. حمیسه جگر نیازی به زمان زیادی برای پخت ندارد و زود آماده می شود.
  2. به دلخواه می توایند مقدار تندی این خوراک را با ذائقه خود تنظیم کنید.
  3. شما می توانید سیب زمینی ها را سرخ کنید و به صورت مکعبی داخل حمیسه جگر بریزید.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه