طرز تهیه جگر گوسفندی کبابی خوشمزه روی زغال، گاز، ماهیتابه و در فر

طرز تهیه جگر کبابی

 

یکی از غذاهای مورد علاقه ما ایرانی ها می باشد که بسیار خوشمزه و سالم است و از جگر گوسفندی تهیه می شود و به روی زغال یا روی گاز و یا حتی در فر نیز قابل تهیه می باشد. این غذا با قدمت بالایی که در بین ما دارد بسیار سالم است و آنقدر برای بدن مفید است که حداقل ماهی یکبار باید این غذا تهیه کنید شما به راحتی می توانید جگر کبابی در منزل تهیه کنید. این غذا به حذف کردن ماده های سمی بدن کمک می کند و همچنین باعث بازسازی دستگاه ایمنی و گوارش بدن می شود. با خوردن جگر انواع ویتامین به بدن می رسد و از همه مهم تر برای رفع کم خونی یکی از غذاهای بسیار مفید و تاکید شده است. در هنگام خرید جگر به این موضوعات توجه داشته باشید تا جگر تازه و سالم تهیه کنید رنگ آن متمایل به قرمز باشد، نداشتن بوی بد، قابلیت ارتجاع، نداشتن کیست یا انگل. امروز در پارسی دی جگر کبابی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

جگر گوسفندی۵۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
آب لیموترش۱ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمزبه مقدار لازم

طرز تهیه جگر کبابی روی زغال، گاز، ماهیتابه و در فر

مرحله اول: آماده سازی جگر

ابتدا باید جگر را آماده کنید برای شروع جگر را خوب بشورید و یک لایه نازک روی جگر را با چاقو جدا کنید سپس به اندازه دلخواه برش بزنید (جگر نباید خیلی بزرگ باشد که مغز پخت نشود و یا خیلی ریز که بسوزد) سپس داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن خارج شود.

مرحله دوم: مزه دار کردن

پیاز را پوست بگیرید و به صورت خلالی درشت خرد کنید و داخل یک کاسه ریخته و به همراه آن جگر و آب لیموترش و ادویه ها و نمک را اضافه کنید و کاسه را برای ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا جگر مزه دار شود.

مرحله سوم: کبابی کردن روی زغال

در ادامه جگر ها را از پیاز جدا کنید و به سیخ بزنید و از قبل زغال را خوب داغ کنید و سیخ ها را روی زغال قرار دهید و مدام بچرخانید تا جگر خوب پخته و برشته شود بسته به ذائقه خود می توانید کمی زودتر به صورت آبدار از روی زغال بردارید یا بگذارید کاملا مغز پخت شود.

مرحله چهارم: تهیه جگر کبابی به روی گاز با ماهیتابه

اگر می خواهید این جگر را به روی گاز تهیه کنید بهتر است از این روش عمل کنید جگر ها را به روی سیخ های چوبی یا فلزی کوچک بزنید و تابه را کمی چرب کنید و بگذارید تا تابه داغ شود سپس سیخ های جگر را داخل تابه قرار دهید و بگذارید یک طرف آن کاملا سرخ شود و طرف دیگر را نیز سرخ کنید.

مرحله پنجم: تهیه جگر کبابی در فر

برای تهیه جگر در فر باید ابتدا فر را روشن کنید و توری مخصوص را روی سینی فر قرار دهید سپس سیخ های جگر را روی توری قرار دهید حتما باید سینی و توری روی هم باشد وگرنه فر را بشدت کثیف می کند (توری فر یک صفحه مشبک است) سپس فر را در دمای ۲۰۰ درجه قرار دهید و هر ۱۰ دقیقه سیخ ها را بچرخانید تا جگر ها پخته و برشته شوند سپس در انتها به همراه نان و پیاز و جعفری میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت جگر کبابی

  1. حتما لایه نازک روی جگر را جدا کنید وگرنه جگر در هنگام پخت سفت می شود.
  2. می توانید جگر ها را در مخلوط آرد و بیکینگ پودر بزنید و داخل روغن داغ سرخ کنید.
  3. سیخ ها را مدام بچرخانید تا یکدست کباب شود.

همچنین ببینید  

از
16
دیدگاه