طرز تهیه واویشکا بوقلمون خوشمزه و سنتی و مفید به روش گیلانی

طرز تهیه واویشکا بوقلمون

 

یکی از روش های تهیه واویشکا می باشد که با گوشت بوقلمون تهیه می شود و بسیار خوشمزه و سنتی می باشد و برای طرفداران گوشت بوقلمون بسیار مناسب است، واویشکا یکی از غذاهای سنتی گیلانی می باشد که همراه با پلو و یا نان سرو می شود اما گوشت بوقلمون به دلیل بافتی که دارد در هنگام پخت حجم و اندازه خود را از دست نمی دهد و یکی از گوشت های بسیار محبوب در دنیا می باشد که در ایران کمتر استفاده می شود اما این گوشت به حدی مفید است که آن را گوشت معجزه می نامند زیرا امگا۳ بیشتری دارد. امروز در پارسی دی واویشکا بوقلمون را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

گوشت سینه بوقلمون۵۰۰ گرم
گوجه فرنگی۶ عدد
پیاز۳ عدد
سیر۲ حبه
کره۵۰ گرم
غوره۱/۴ پیمانه
نمک و فلفل سیاه، دارچین، پاپریکا، فلفل قرمزبه مقدار لازم

طرز تهیه واویشکا بوقلمون

مرحله اول: تفت دادن پیاز و سیر

ابتدا پیازها را پوست بگیرید و خلالی ریز و یا نگینی ریز خرد کنید و آن را به همراه کمی روغن و کره داخل تابه و یا قابلمه مورد نظر ریخته و تفت دهید تا پیازها سبک شود می توانید درب تابه را برای چند ثانیه بگذارید تا پیاز زودتر نرم شود سپس سیرها را پوست بگیرید و پوره کنید و به همراه پیاز کمی تفت دهید.

مرحله دوم: سرخ کردن گوشت بوقلمون

در ادامه سینه گوشت بوقلمون را خرد کنید بهتر است زیاد درشت و یا ریز خرد کنید و یک دست باشد سپس بشورید و به مخلوط پیاز و سیر اضافه کنید و کمی تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند و بعد نمک و فلفل سیاه و دارچین و پاپریکا و فلفل قرمز را به گوشت بزنید و آن را خوب سرخ کنید.

مرحله سوم: افزودن گوجه ها

وقتی گوشت در حال سرخ شدن می باشد ۲ عدد از گوجه ها را به صورت مکعبی خرد کنید و مابقی گوجه فرنگی ها را با رنده ریز یا غذاساز پوره کنید سپس گوجه خرد شده و پوره را به گوشت اضافه کنید و خوب تفت دهید تا آب گوجه کشیده و خوش رنگ شود.

مرحله چهارم: تهیه واویشکا بوقلمون

در انتها غوره را اضافه کنید و بگذارید با حرارت ملایم گوشت بوقلمون پخته و به روغن بیفتد در انتها نمک آن را اندازه کنید و به همراه پلو یا نان تازه میل کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت واویشکا بوقلمون

  1. بنا به ذائقه خود می توانید تا ۱/۲ پیمانه غوره بی دانه بریزید و یا از گرد لیمو استفاده کنید.
  2. اگر نیاز بود به واویشکا بوقلمون کمی آب اضافه کنید و بهتر است با حرارت کم و آبی که خودش می اندازد پخته شود.
  3. اگر دوست دارید رنگ بیشتری داشته باشد ۱ ق غذا خوری رب نیز اضافه کنید.
  4. پیاز این واویشکا بوقلمون باید زیاد باشد می توانید تا ۴ عدد پیاز نیز اضافه کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه