طرز تهیه ساندویچ نخود ساده و مقوی با نان تست و شوید

طرز تهیه ساندویچ نخود

 

یکی از ساندویچ های بسیار خوشمزه می باشد و مقرون به صرفه می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و برای افراد گیاه خوار نیز مناسب است زیرا فاقد گوشت است و بیشتر از نخود تهیه می شود و با نان تست برشته شده تهیه می شود البته شما می توانید نان ها را در انتها گریل کنید و اگر برای تست کردن دستگاه ندارید چند دقیقه در فر و یا تابه قرار دهید تا طلایی شود. ساندویچ نخود می تواند یک شام سبک و یا میان وعده خوشمزه برای بچه ها در مدرسه باشد و با انواع سبزیجات ها و سس سرو شود. نخود یکی از حبوبات بسیار پر مصرف در آشپزی می باشد سرشار از آنتی اکسیدان است و برای انواع عفونت ها، سلامت زنان نیز مفید است. امروز در پارسی دی طرز تهیه ساندویچ نخود با نان تست و شوید را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

نخود۲۰۰ گرم
خیارشور۳ عدد
کرفس خرد شده۳ ق غذا خوری
سس مایونز کم چرب۱.۵ ق غذا خوری
نان تست۱ بسته
شوید تازه۱ ق غذا خوری
گوجه فرنگی و ریحان تازهبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، پاپریکابه مقدار لازم

طرز تهیه ساندویچ نخود با نان تست و شوید

مرحله اول: آماده سازی نخود

ابتدا نخود را از شب قبل خیس کنید و چندین بار آبش را تعویض کنید تا نفخ آن گرفته شود و یا می توانید یک خیار با پوست را به دو قسمت تبدیل کنید و روی نخودها قرار دهید سپس آبکش کنید و نخودها را بگذارید تا کاملا پخته شوند.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه نخودها را خوب پخته تا نرم شود سپس داخل یک کاسه ریخته و با پوره کن یا گوشتکوب آن را له کنید شما بنا به سلیقه خود می توانید خیلی نخود را پوره و یا کمی درشت تر که زیر دندان احساس شود خرد کنید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه شوید را ساطوری ریز کنید و به همراه خیارشور نگینی شده و کرفس خرد شده و ادویه ها را اضافه و هم بزنید تا مواد یکدست شود سپس سس مایونز را افزوده و هم بزنید مواد ساندویچ ما آماده شده است.

مرحله چهارم: تهیه ساندویچ نخود

نان های تست را با کمک توستر یا تابه گریل برشته کنید سپس از مواد ساندویچ نخود روی نان بریزید و صاف کنید و به دلخواه چند ورقه گوجه فرنگی حلقه شده به همراه ریحان قرار دهید و یک نان تست دیگر بگذارید سپس به همراه سس دلخواه سرو کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت ساندویچ نخود و شوید

  1. می توانید برای سهولت و زودتر تهیه شدن نخود از زودپز استفاده کنید.
  2. به دلخواه می توانید از کاهو یا انواع سبزیجات دلخواه در تهیه ساندویچ نخود استفاده کنید.
  3. افزودن سس مایونز دلخواه است می توانید از سس مایونز کم چرب و یا مخلوط ماست و سس استفاده کنید.
  4. شما می توانید از نان تست جو و یا معمولی استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه ساندویچ نخود ساده و مقوی با نان تست و شوید
4.3 (86.67%) 3 votes