طرز تهیه اسنک مرغ و بادام زمینی آسان و سالم با ساندویچ ساز و تابه

طرز تهیه اسنک مرغ و سیب زمینی

 

یکی از غذاهای بسیار راحت و خوشمزه است که می توانید آن را در وعده شام یا میان وعده تهیه کنید. شما می توانید زمانی که مهمان دارید و می خواهید در کنار غذاهای اصلی یک اسنک شیک و ساده و خوشمزه داشته باشید این اسنک مرغ و بادام زمینی تهیه کنید. این اسنک به دلیل وجود بادام زمینی دارای ارزش غذایی بالایی است. بادام زمینی دارای نیاسین و منگنز است و به کنترل وزن و سلامت قلب کمک می کند. اگر به طعم و مزه بادام زمینی علاقه دارید این اسنک را حتما تهیه کنید. اگر اسنک ساز یا ساندویچ ساز ندارید می توانید این اسنک را در ماهیتابه نیز تهیه کنید. امروز قصد داریم طرز تهیه اسنک مرغ و بادام زمینی را در پارسی دی به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم 

سینه مرغ۱ عدد
پیاز۱ عدد
بادام زمینی۳ ق غذا خوری
فلفل دلمه ای رنگی۱ عدد
زیتون خرد شده۱۰۰ گرم
نان تست۱/۲ بسته
رب گوجه فرنگی۲ ق غذا خوری
سس خردل و مایونزبه مقدار لازم
پنیر گودا یا پیتزا۲۰۰ گرم
پودر سیر۱ ق چای خوری

طرز تهیه اسنک مرغ و بادام زمینی در اسنک ساز و تابه

مرحله اول: اماده سازی مواد

ابتدا مرغ را بشورید. سپس داخل قابلمه مناسب آب بریزید و روی حرارت قرار دهید و مرغ را با سیر و نمک و فلفل سیاه و زردچوبه اجازه دهید تا بپزد. بعد از اینکه مرغ ها پخته شد آن را ریش ریش کنید. پیاز را بشورید و روی تخته برش نگینی خرد کنید. فلفل دلمه را بشورید و روی تخته برش نگینی خرد کنید. سیر را بشورید و له کنید کنار بگذارید. بادام زمینی ها را با غذا ساز پودر کنید.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

در ماهیتابه ای پیاز های نگینی خرد شده را با کمی روغن تفت دهید و بعد مقداری زردچوبه و مرغ های ریش ریش شده را به پیاز اضافه کنید و هم بزنید تا طلایی شود. بعد از آن زیتون ها و فلفل دلمه را به مواد اضافه کنید و هم بزنید. رب گوجه فرنگی را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا بوی خامی رب از بین برود. حالا فندق های پودر شده را به مواد اضافه کنید و تفت دهید. در آخر نوبت اضافه کردن ادویه ها که شامل آویشن و پاپریکا و پودر سیر است.

مرحله سوم : آماده سازی اسنک

نان تست را بردارید و روی یکی از نان ها مواد از قبل درست شده را بریزید و با پشت قاشق صاف کنید سپس روی مواد پنیر پیتزای ورقه ای، پنیر پیتزا یا گودا به دلخواه بریزید. سپس یک نان دیگر مقداری سس مایونز بریزید و روی نان قرار دهید. سس را برای این روی نان بکشید تا با گرما برشته و خوسمزه تر شود. نان را روی مواد قرار دهید تا مثل ساندویچ شود. دقت داشته باشید مواد مرغ و بادام زمینی نباید آب داشته باشد و آب مواد باید با حرارت گرفته شود.

مرحله چهارم: پخت اسنک با ساندویچ ساز

اسنک ها را به ترتیب به همبن صورت اماده کنید تا مواد تمام شود. سپس آن ها را در ساندویچ ساز بگذارید و با کمی فشار پرس کنید و اجازه دهسد تا تست ها برشته شود. سپس بعد چند دقیقه اسنک مرغ و بادام زمینی اماده است می توانید نوش جان کنید.

مرحله پنجم: پخت اسنک در تابه

اگر ساندویچ ساز ندارید می توانید تست های از قبل آماده شده را با کمی روغن داخل تابه مناسب و نچسب با کمی فشار دست روی ساندویچ ها سرخ کنید و بعد از سرخ شدن یک طرف آن طرف دیگر را سرخ کنید و یا داخل تابه گریل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت اسنک مرغ و بادام زمینی

  1. می توانید از سبزیجات تازه و معطر داخل ساندویچ استفاده کنید.
  2. بعد از اماده شدن اسنک مرغ و بادام زمینی می توانید از سس های دلخواه استفاده کنید.
  3. باید نان تست تازه باشد، پس حتما به تاریخ انقضا آن توجه کنید.
  4. می توانید سینه مرغ بجای آبپز کردن به صورت نگینی ریز خرد کنید و تفت دهید.

همچنین ببینید

طرز تهیه اسنک مرغ و بادام زمینی آسان و سالم با ساندویچ ساز و تابه
3 (60%) 2 votes