طرز تهیه فلافل خانگی با گوشت چرخ کرده ساده و لذیذ و خوش طعم

طرز تهیه فلافل گوشت

 

یکی از انواع فلافل های سنتی ایرانی می باشد که طعم و مزه فوق العاده ای دارد. فلافل با گوشت یک شام و یا نهار فوق العاده خوشمزه و لذیذ است که با نان ساندویچی و سبزیجات و سس طعم بسیار خوبی دارد. فلافل در ایران بسیار محبوب است و انواع و اقسام مختلفی دارد. شما می توانید فلافل را با قالب بزنید و داخل روغن سرخ کنید و یا با دست به آن حالت دهید. فلافل گوشت ترکیب نخود و گوشت چرخ کرده و سیب زمینی است که با ادویه ها طعم دار می شود. شما بنا به ذائقه خود می توانید از فلفل قرمز در این فلافل استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه فلافل گوشت را به شما آموزش خواهیم داد. همراه ما باشید.

مواد لازم 

نخود۱۰۰ گرم
گوشت چرخ کرده۱۵۰ گرم
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
سیب زمینی۱ عدد
فلفل دلمه۱ عدد
جعفری۱ مشت
بیکینگ پودر۱ ق چای خوری
خیارشور، مایونز، گوجه، ریحانبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، تخم گشنیز، پاپریکابه مقدار لازم

طرز تهیه فلافل گوشت با نخود و سیب زمینی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا نخود را از شب قبل یا به مدت ۲۴ ساعت خیس کنید تا نفخ آن گرفته شود و راحت تر پخته شود. در این ساعت چندین بار آب نخود را تعویض کنید. در ادامه نخود را در آبکش ریخته تا آب اضافی آن خارج شود. حالا باید نخود را میکس و پوره کنید. می توانید از غذاساز یا چرخ گوشت استفاده کنید.

مرحله دوم: افزودن پیاز و سیب زمینی

پیاز را پوست بگیرید و رنده بزنید و آب آن را بگیرید تا سیب زمینی را پوست بگیرید و رنده درشت بزنید. فلفل دلمه را نیز نگینی ریز خرد کنید و یا رنده کنید. سیر را پوست بگیرید و رنده یا پوره کنید. حالا نخود له شده را به همراه پیاز و سیر و سیب زمینی و فلفل دلمه مخلوط کنید. می توانید همه مواد را از چرخ گوشت رد کنید و یا داخل غذاساز میکس کنید.

مرحله سوم: تهیه مایه فلافل با گوشت

در ادامه باید گوشت چرخ کرده را به مواد اضافه کنید. دقت کنید باید میزان مواد نخود با گوشت مساوی باشد تا مزه هیچکدام قالب نشود. در ادامه همه ادویه های گفته شده و بیکینگ پودر را اضافه کنید و مواد را ورز دهید تا یکدست شود. در انتها جعفری ساطوری شده را اضافه کنید و بهتر است در این مرحله مواد را برای نیم ساعت داخل یخچال استراحت دهید.

مرحله چهارم: تهیه فلافل با گوشت و نخود

در ادامه از مواد به اندازه دلخواه بردارید و در دست به آن حالت دهید. داخل یک شیرجوش روغن ریخته تا داغ شود. سپس فلافل ها را داخل روغن داغ سرخ کنید و روی دستمال روغن گیر قرار دهید. حالا داخل نان باگت قرار دهید و با خیارشور و گوجه و ریحان و سس دلخواه سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه فلافل با گوشت

  1. بهتر است مواد فلافل از نیم ساعت تا یک ساعت در یخچال بماند تا مسنجم شود.
  2. آب پیاز و سیب زمینی را بگیرید تا باعث شل شدن فلافل نشود.
  3. می توانید از پودر سیر نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه