طرز تهیه کوفته قبرسی لذیذ و خوش طعم با گوشت چرخ کرده + فیلم

دستور پخت کوفته قبرسی

طرز تهیه کوفته قبرسی

 

کوفته قبرسی یکی از انواع کوفته ها می باشد که می توانید به راحتی برای تنوع غذایی در خانه تهیه کنید. شما می توانید کوفته قبرسی را داخل نان باگت قرار دهید و با سس دلخواه سرو کنید و یا می توانید با گوجه سرخ شده و برنج زعفرانی میل کنید که هر دو روش مزه بسیار خوبی دارد. تهیه کوفته در خانه کار بسیار آسانی می باشد و شما می توانید طعم ها و مزه ها آن را در کشور های مختلف پیدا کنید و برای تنوع در لیست غذایی خود آن را تهیه کنید. کوفته قبرسی با گوشت چرخ کرده و کمی سبزیجات تهیه می شود و با ذائقه ما ایرانی ها هماهنگ است و طعم فوق العاده ی دارد. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوفته قبرسی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کوفته قبرسی لذیذ و خوشمزه

  • سیب زمینی ۱ عدد بزرگ
  • گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
  • پیاز ۱ عدد
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • پودر سوخاری ۴ ق غذا خوری
  • نعنا خشک ۱ ق چای خوری
  • فلفل سیاه ۱ ق چای خوری
  • دارچین ۱ ق چای خوری
  • نمک ۱ ق چای خوری

طرز تهیه کوفته قبرسی فوق العاده خوشمزه به روش اصل در خانه

مرحله اول: آماده سازی مواد کوفته

ابتدا سیب زمینی را رنده ریز بزنید و داخل دست یا آبکش ریخته و با دست خوب فشار دهید تا آب اضافه سیب زمینی خارج شود. پیاز را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و آب پیاز را نیز بگیرید. گرفتن آب پیاز و سیب زمینی مانع وا رفتن کوفته در حال پخت می شود و حتما این کار را انجام دهید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه باید گوشت را به همراه سیب زمینی و پیاز آب گرفته و تخم مرغ و ادویه ها و نعنای خشک داخل یک کاسه ریخته و مواد را با دست خوب ورز دهید تا یکدست شود و مزه ها به خورد بروند. روی کاسه را نایلون پوشانده و برای ۱ ساعت در یخچال استراحت دهید.

مرحله سوم: فرم دادن به کوفته قبرسی

بعد از ۱ ساعت کاسه را از یخچال خارج کنید و اگر آب انداخته بود بهتر است کمی مواد را ورز دهید و مجدد آرد سوخاری اضافه کنید. دستکش انداخته یا دست های خود را خیس کنید و از مواد کوفته بردارید و شبیه به دوک به آن حالت دهید.

مرحله چهارم: سرخ کردن کوفته قبرسی

داخل یک تابه کمی روغن ریخته و صبر کنید تا داغ شود و بعد کوفته ها را داخل روغن داغ با حرارت متوسط سرخ کنید تا طلایی شود. سپس از تابه خارج کنید و چند عدد گوجه حلقه را خرد کنید و داخل تابه سرخ کنید و نمک بزنید و کوفته ها را به همراه برنج و گوجه سرخ شده و سیب زمینی سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کوفته قبرسی خوشمزه و راحت

  1. از نعنا خشک استفاده کنید زیرا عطر و مزه بهتری دارد.
  2. می توانید این کوفته را به همراه ترکیب مایونز و ماست و آبلیموترش سرو کنید.
  3. به دلخواه می توانید کمی پودر سیر و پاپریکا نیز به مواد کوفته اضافه کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه