طرز تهیه نان فانتزی گرد شیرین و خوشمزه و نرم در توستر و تابه

نان فانتزی گرد

 

نان ها انواع و اقسام بسیار زیادی دارند ولی نان های شیرین بسیار محبوب و پر طرفدار هستند زیرا می توانید برای صبحانه و عصرانه به همراه یک لیوان چای یا قهوه به راحتی سرو کنید. نان فانتزی گرد طعم و مزه خوبی دارد و شما می تواتید به سادگی داخل تابه یا توستر و فر نیز تهیه کنید و برای افطار نیز این نان را آماده کنید. بهتر است از خمیر مایه تازه استفاده کنید و یا از خمیر مایه فوری که هر دو را می توانید از لوازم قنادی ها تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه نان فانتزی گرد را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد فانتزی۳ و نیم پیمانه
شیر یا آب ولرم۱ و نیم پیمانه
مخمر۱ ق سوپ خوری
شکر۱ ق چای خوری
نمک۱/۲ ق چای خوری
وانیل۱/۴ ق چای خوری
روغن مایع۱ ق سوپ خوری
تخم مرغ۱ عدد که سفیده برای داخل خمیر و زرده برای رومال استفاده می‌شود
ماست۱ ق چای خوری
کنجدبه مقدار دلخواه

طرز تهیه نان فانتزی گرد

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

آرد را داخل کاسه الک کرده و وسط آن را گود کرده و مخمر و شکر و نمک و وانیل را داخل گودی ریخته و آب یا شیر ولرم را افزوده و همزده و سفیده را اضافه کنید و خمیر را هم بزنید تا با هم ترکیب شوند و خمیر چسبناک است و نباید چسب خمیر را با اضافه کردن آرد اضافی از بین ببرید( در این رسپی از مخمر فوری استفاده شده است که مستقیم با مواد خشک مخلوط می شود ولی اگر ندارید می توانید با کمی آب یا شیر ولرم عمل بیارید و زمانی که پف کرد مواد را مخلوط کنید).

مرحله دوم: تهیه خمیر

دست را با روغن مایع دستور چرب کرده و خمیر را ورز دهید تا سطح خمیر صاف شود (در حد ۲۰ ثانیه) روی خمیر را با سلفون پوشانده و حوله روی کاسه انداخته تا خمیر در محیط گرم به مدت نیم ساعت تا ۴۰ دقیقه یا تا زمانی که حجم خمیر دوبرابر شود، خمیر را به دو قسمت تقسیم کنید.

مرحله سوم: پخت نان فانتزی گرد

داخل سینی فر را با روغن چرب کرده و کمی آرد ذرت یا آرد معمولی داخل سینی پاشیده و خمیر را به صورت گرد داخل سینی پهن کرده و دوباره روی خمیر را بپوشانید به مدت یک ربع تا حجم خمیر دوبرابر شود و سپس نوک انگشتان دست را با آب مرطوب کرده و روی خمیر را شکل داده و با ترکیبی از زرده و ماست،روی خمیرها را رومال زده و کنجد و سیاهدانه به دلخواه پاشیده و سینی را داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۹۰ درجه‌ی سانتیگراد به مدت تقریبی ۲۵ دقیقه قرار می‌دهیم تا نان  ها پخته و طلایی شوند. برای پخت در توستر باید با دمای ۱۶۰ درجه برای ۱۵ دقیقه زمان دهید تا پخته شود و برای پخت در تابه باید داخل قابلمه و روی حرارت اجاق گاز با دمکنی سر قابلمه و شعله‌پ خش کن زیر قابلمه و حرارت کم می توانید  بپزید.

فوت و فن های دستور پخت نان فانتزی گرد

  1. برای پخت در قابلمه حتما شعله پخش کن را از قبل گرم کنید.
  2. آرد را کم کم با ورز دادن خمیر اضافه کنید زیرا آرد اضافی باعث سنگین شدن خمیر می شود.
  3. می توانید بعد از خارج کردن از فر یا توستر داخل نایلون قرار دهید و حوله روی آن قرار دهید و بعد از ۵ دقیقه سرو کنید این کار باعث نرم شدن نان می شود.

همچنین ببینید 

طرز تهیه نان فانتزی گرد شیرین و خوشمزه و نرم در توستر و تابه
5 (100%) 1 votes

  • زهرا ۹ ماه پیش

    چطور بود

    پاسخ