طرز تهیه فلافل عربی اصل خوشمزه و ترد مرحله به مرحله

فلافل عربی

 

یکی از خوشمزه ترین غذاهای خاورمیانه می باشد که با فلافل اهوازی خودمان کمی متفاوت است. واژه فلافل از فلفل آمده و این کلمه گسترش پیدا کرد ولی معنی اصلی فلافل یعنی گلوله نخود است. البته بعضی ها معتقد هستند فلافل برای مصریان بوده آنها در آن زمان روزه می گرفتن و از خوردن گوشت پرهیز می کردن چون فلافل یک غذای کاملا گیاهی بوده اما تفاوت فلافل عربی با دیگر فلافل ها در باقلا هست که علاوه بر نخود اضافه می شود و مهم ترین نکته تهیه فلافل ادویه های که در آن استفاده می شود است. امروز در پارسی دی به شما یک فلافل عربی بسیار خوشمزه را آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

نخود۲ لیوان
باقلا پوست گرفته شده۱ لیوان
پیاز۱ عدد
سیر۴ حبه
سیب زمینی۱ عدد
گشنیز تازه۱ دسته
پودر گشنیر۱ ق سوپ خوری
بیکینگ پودر۱/۲ ق چای خوری
جوش شیرین۱/۲ ق چای خوری
زیره سبز، نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودر پیازبه مقدار لازم

طرز تهیه فلافل عربی اصل

مرحله اول : آماده سازی مواد

نخود را ۲۴ ساعت قبل حتما خیس کنید و چندین بار آبش را تعویض کنید تا نفخش گرفته شود. باقلا از ۱۲ ساعت قبل خیس کنید و پوستش را جدا کنید و به دو قسمت تقسیم کنید.

مرحله دوم : مخلوط کردن مواد

برای تهیه فلافل باید از غذاساز یا چرخ گوشت استفاده کنید تا مواد را مخلوط کنید. نخود و باقلا را به همراه پیاز و سیر ها پوست گرفته و سیب زمینی داخل میکسر ریخته و دستگاه روشن کنید تا مواد کاملا پوده شوند و به صورت خمیر دربیاد هر چندگاهی دستگاه را خاموش کنید و دوره گیری کنید و یا اگر از چرخ گوشت استفاده می کنید دوبار مواد بدست آمده را چرخ کنید. در انتها وقتی مایه فلافل عربی بدست آمده تمام ادویه ها را به گشنیز و بیکینگ پودر و جوش اضافه کنید.

مرحله سوم : سرخ کردن فلافل عربی

داخل یک شیرجوش مقدار قابل توجهی روغن ریخته تا داغ شود برای اینکه فلافل پف کنند و طلایی شوند حتما باید در روغن شناور باشند. از مایه فلافل بردارید و با کمک دست گرد کنید و یا برای سهولت در کار می توانید از قالب فلافل زن استفاده کنید.همه فلافل ها را داخل روغن سرخ کنید سپس روی دستمال روغن گیر قرار دهید و به همراه خیارشور و گشنیز و سس مورد نظر سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت فلافل عربی

  1. باید در حدی مواد خرد شوند که بتوانید فرم دهید.
  2. سیب زمینی را می توانید حذف کنید ولی باعث چسبندگی مواد و از وا رفتن فلافل عربی جلوگیری می کند.
  3. اگر دوست دارید مایه فلافل نرمتری داشته باشد وقتی نخود را در غذاساز می ریزید به اندازه ۱/۴ پیمانه آب ریخته تا مواد نرم شوند.
  4. می توانید با مخلوط کردن پودر انبه و سرکه و نمک روی حرارت سس نسبتا غلیظی بدست بیاورید و فلافل ها را با آن سرو کنید.
  5. می توانید از ادویه فلافل حاضری استفاده کنید.
  6. بنا به ذائقه خود فلفل قرمز کمی به مواد فلافل اضافه کیند.
  7. جوش و بیکینگ پودر در رسپی اصلی این فلافل عربی هستند برای پف و تردی بیشتر.

همچنین ببینید 

از
10
دیدگاه