طرز تهیه لازانیا اسفناج و گوشت چرخ کرده لذیذ و خوش طعم با فر و بدون فر

دستور پخت لازانیا اسفناج و گوشت

طرز تهیه لازانیا اسفناج و گوشت

 

لازانیا اسفناج و گوشت یکی از روش های بسیار خوشمزه برای تهیه لازانیا می باشد که بسیار خوشمزه و راحت است و شما می توانید از اسفناج معمولی یا بیبی اسفناج استفاده کنید که این کاملا سلیقه ی می باشد. برگ های بیبی اسفناج ریز تر و ترد هستند برای تهیه لازانیا اسفناج و گوشت چرخ کرده مناسب تر است. شما می توانید لازانیا اسفناج و گوشت را با فر و بدون فر تهیه کنید که برای پخت بدون فر می توانید از تابه دو طرفه استفاده کنید. لازانیا اسفناج و گوشت یکی از غذا های ایتالیایی و خوشمزه می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه لازانیا اسفناج و گوشت چرخ کرده را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه لازانیا اسفناج و گوشت

  • گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
  • لازانیا ۱ بسته
  • اسفناج ۱ دسته
  • کره ۵۰ گرم
  • آرد ۱ ق غذا خوری
  • شیر ۲ پیمانه
  • گوجه فرنگی ۴ عدد
  • پیاز ۱ عدد بزرگ
  • پنیر ورقه ای رنده شده به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکا، آویشن، پودر سیر به مقدار لازم

طرز تهیه لازانیا اسفناج و گوشت چرخ کرده با فر و بدون فر

مرحله اول: تفت دادن گوشت و پیاز

ابتد اسفناج ها را پاک کنید و بشورید و به صورت درشت خرد کنید و کنار قرار دهید. پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه با کمی زردچوبه و روغن تفت دهید تا سبک شود. سپس گوشت را اضافه کنید و ادویه ها و کمی نمک را بزنید و تفت دهید تا گوشت خوب سرخ شود.

مرحله دوم: افزودن گوجه

در ادامه گوجه فرنگی را خوب بشورید و رنده ریز بزنید و یا داخل غذاساز بریزید و میکس کنید و به گوشت اضافه کنید و خوب تفت دهید تا آب اضافه گوجه فرنگی کشیده شود و مایه گوشتی خوب غلیظ شود. سپس از روی حرارت بردارید و کنار قرار دهید.

مرحله دوم : تهیه سس بشامل

کره را داخل یک تابه ریخته و کمی تفت دهید تا ذوب شودو بعد آرد را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود و بعد باید کم کم شیر را اضافه کنید و هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود و در انتها کمی فلفل سیاه و پودر سیر بزنید و بعد از غلیظ شدن از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم: پخت لازانیا اسفناج و گوشت

داخل قابلمه آب ریخته و بعد از جوش آمدن روغن اضافه کنید و برگ های لازانیا را داخل آب قرار دهید و صبر کنید تا نرم شود. کف ظرف مورد نظر را کمی با سس بشامل چرب کنید و یک لایه برگ لازانیا و مقداری سس بشامل قرار دهید و بعد مواد گوشتی و روی آن اسفناج و بعد پنیر ورقه ای یا رنده شده و همین طور لایه ها را تکرار کنید تا مواد تمام شوند و در انتها روی لازانیا را با سس بشامل و پنیر کاور کنید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۲۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ قرار دهید و برای پخت بدون فر باید مواد را داخل تابه دو طرفه چیده و تابه را بسته و برای ۲۵ دقیقه زمان دهید تا پنیر ذوب شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه لازانیا اسفناج و گوشت خوشمزه و راحت و آسان

  1. می توانید به مواد میانی قارچ اضافه کنید.
  2. بهتر است صبر کنید لازانیا از داغی بیفتد و بعد نصف کنید.
  3. در انتها می توانید گریل را روشن کنید تا روی لازانیا اسفناج و گوشت طلایی شود.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه