طرز تهیه فلافل لپه خانگی ساده، خوشمزه و سریع مرحله به مرحله

طرز تهیه فلافل لپه

 

یکی از خوشمزه ترین از خانواده بزرگ فلافل می باشد که همان طور که از نامش پیداست از لپه تهیه می شود و می توانید در ۲۰ الی ۳۰ دقیقه به سرعت یک فلافل خوشمزه تهیه کنید این نوع فلافل بیشتر در جنوب هند تهیه می شود و بسیار خوشمزه و پر ادویه است و برای کسانی که گیاه خوار هستند و لیست غذایی محدودی دارند این غذا گزینه بسیار مناسبی می باشد. ما ایرانی ها با لپه غذاهای بسیار زیادی تهیه می کنیم زیرا بسیار پر خاصیت و مقوی بوده و پر از کلسیم، منیزیم است و باعث کنترل فشار خون و رفع کم خونی می شود. اگر دلتان هوس فلافل کرد ولی زمان زیادی برای تهیه فلافل با نخود نداشتید این فلافل را امتحان کنید. امروز در پارسی دی فلافل با لپه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

لپه۱ پیمانه
پیاز۱ عدد
زنجبیل۱ ق مربا خوری
فلفل چیلی۱ عدد
رازیانه۱ ق چای خوری
پودر سوخاری۳ ق غذا خوری
مزره و پیازچه۲۰ گرم
نمک، زردچوبه، پودر کاریبه مقدار لازم

طرز تهیه فلافل لپه ای خوشمزه

مرحله اول: آماده سازی لپه

ابتدا لپه را به همره ۲ پیمانه آب و فلفل چیلی و رازیانه بگذارید تا خیس بخورد این فلافل همانند دیگر غذاهای هندی تند و تیز است پس اگر به تند بودن حساس هستید مقدار فلفل را کمتر بریزید به مدت ۲ ساعت بگذارید تا لپه خیس بخورد.

مرحله دوم: آماده سازی و مخلوط کردن

پیازچه و مزره را بعد از پاک کردن با چاقو ساطوری ریز کنید. مخلوط لپه را بعد از ۲ ساعت خیس خوردن داخل غذاساز یا چرخ گوشت ریخته و مواد را خوب میکس کنید تا پوره شوند سپس داخل کاسه بریزید.

مرحله سوم: تهیه مایه فلافل لپه ای

در ادامه پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید نباید پیاز را رنده بزنید زیرا باعث می شود آب انداخته و فلافل را شل کند پیاز را به لپه و سبزیجات اضافه کنید و هم بزنید سپس ادویه ها و زنجبیل و پودر سوخاری را اضافه کنید و مجدد مواد را خوب مخلوط کنید می توانید داخل غذاساز همه رو ریخته و میکس کنید سپس مواد را داخل کاسه ریخته و برای نیم ساعت داخل یخچال استراحت دهید.

مرحله چهارم: سرخ کردن فلافل لپه خوشمزه

مواد را از یخچال خارج کنید و داخل یک تابه مقداری روغن ریخته تا داغ شود سپس کف دست خود را کمی مرطوب کنید و از مواد به اندازه گردو بردارید و به آن شکل دهید اگر از فلافل زن استفاده می کنید مایه را داخل قالب بزنید و داخل روغن داغ سرخ کنید برای هر طرف حدود ۴ الی ۵ دقیقه بگذارید تا طلایی و مغز پخت شود سپس به همراه نان ساندویچی و سس دلخواه سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه فلافل لپه خوشمزه

  1. می توانید مقدار فلفل را کمتر بریزید.
  2. اگر زنجبیل تازه دارید می توانید از آن استفاده کنید.
  3. اگر به سیر علاقه دارید از سیر تازه یا پودر سیر نیز می توانید استفاده کنید.
  4. با این مقدار حدود ۱۶ عدد فلافل خواهید داشت.

همچنین ببینید  

از
5
دیدگاه