طرز تهیه فلافل اسفناج خانگی ساده و لذیذ و راحت با نخود در تابه و فر

طرز تهیه فلافل اسفناج

 

یکی از انواع فلافل ها می باشد که کمی متفاوت تر می باشد زیرا قرار است از سبزی همه فن حریف اسفناج برای تهیه آن استفاده کنید. فلافل اسفناج را می توانید برای شام و یا نهار یا میان وعده خوشمزه و سالم تهیه کنید. فلافل اسفناج را می توایند با نان پیتا و انواع سس ها سرو کنید و یا از نان باگت و سس دلخواه آن را میل کنید. برای تهیه فلافل اسفناج می توانید از قالب فلافل زن استفاده کنید و مهمترین عضو اصلی این غذا ادویه ها می باشند که طعم بسیار خوبی به آن می دهد. اسفناج یک سبزی فوق العاده پر خواص است که برای سلامت استخوان و مغز و رفع کم خونی نقش بسیار مهمی دارد. امروز در پارسی دی طرز تهیه فلافل اسفناج را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

نخود۲ پیمانه
اسفناج۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
سیر۶ حبه
زیره و ادویه کاری از هر کدام۱ ق چای خوری
نمک، فلفل قرمز، پودر تخم گشنیز، ادویه کتلتبه مقدار لازم

طرز تهیه فلافل اسفناج با نخود و ادویه کاری

مرحله اول: آماده سازی

نخود ها را از شب قبل خیس کنید و چندین بار آب آن را تعویض کنید تا هم نفخ آن گرفته شود و هم راحت پخته شود. اسفناج ها را که می توانید به دلخواه مقدار آن را کم و زیاد کنید، پاک کنید و ساقه ان را کمی بگیرید. سپس بشورید و بگذارید تا آب اضافی اسفناج کشیده شود.

مرحله دوم: میکس کردن مواد

در ادامه باید نخود خیس خورده را به همراه اسفناج و پیاز پوست گرفته و ۴ قاچ شده و سیر پوست کنده داخل غذاساز ریخته و یا از چرخ گوشت رد کنید تا مواد به خوبی میکس و یکدست شوند. سپس داخل کاسه ریخته و به آن ادویه ها و زیره و کاری را اضافه کنید.

مرحله سوم: پخت فلافل اسفناج به روی گاز و در تابه

برای پخت فلافل اسفناج در تابه باید داخل یک شیرجوش مقداری روغن ریخته تا داغ شود. سپس مواد فلافل اسفناج که کاملا منسجم شده را به اندازه دلخواه در دست گرد کنید و یا از قالب زن فلافل استفاده کنید تا در اندازه های یکدستی فلافل اسفناج را داشته باشید. حالا فلافل را داخل روغن داغ ریخته و با حرارت ملایم بگذارید تا سرخ و پخته شود در انتها روی دستمال روغن گیر قرار دهید.

مرحله چهارم: پخت فلافل اسفناج در فر

برای پخت فلافل اسفناج در فر که به صورت رژیمی تر می باشد و از روغن کمتری مصرف می شود باید کمی سینی فر را چرب کنید و فلافل اسفناج را داخل سینی بپچینید و در فر ۲۰۰ درجه به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید تا پخته شود. در حین پخت فلافل اسفناج را زیر و رو کنید تا خوب برشته و پخته شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت فلافل اسفناج در فر به صورت رژیمی یا در تابه

  1. اگر مواد انسجام کافی نداشت کمی آرد سفید به مواد اضافه کنید.
  2. می توانید به دلخواه مقدار سیر را کم و زیاد کنید.
  3. فلافل اسفناج را به همرا سس شاروما سرو کنید.

همچنین ببینید 

از
3
دیدگاه