طرز تهیه کته گردن و مجلسی و لذیذ با طعم و مزه انحصاری مرحله به مرحله

دستور پخت کته گردن

طرز تهیه کته گردن

 

کته گردن یکی از کته های بسیار مجلسی و انحصاری می باشد که عطر و طعم آن فوق العاده می باشد و می توانید برای مهمانی و مجالس و یا مناسبت های مختلف این کته خوشمزه را تهیه کنید. شاید برای شما پیش بیاید که دوست دارید در زمان کوتاهی گوشت را بپزید و زودپز نیز در دسترس ندارید در ترقندی که امروز در این پست به شما یاد خواهیم داد می توانید بدون زودپز زمان پخت گوشت را نصف کنید. این کته بسیار خوش طعم است و می توانید با گردن گوسفند تازه تهیه کنید. اگر به غذا ها و پلو های مخلوط علاقه دارید این کته را نیز دوست خواهید داشت. امروز در پارسی دی طرز تهیه کته گردن را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کته گردن مجلسی

  • گردن گوسفندی ۱ عدد
  • هویج ۲ عدد
  • برنج ۴ پیمانه
  • پیاز ۲ عدد
  • روغن ۲ ق غذا خوری
  • ذرت شیرین ۱/۲ پیمانه
  • نخود فرنگی ۱/۲ پیمانه
  • سیر ۳ حبه
  • زعفران به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، ادویه کاری به مقدار لازم

طرز تهیه کته گردن خوشمزه و راحت و سریع به روش مجلسی

مرحله اول: تفت دادن پیاز

ابتدا باید پیاز ها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید. کف قابلمه مورد نظر کمی روغن ریخته و صبر کنید تا داغ شود و بعد پیاز ها را اضافه کنید و تفت دهید تا سبک شود. گردن گوسفندی را به دلخواه برش بزنید و به چند قسمت خرد کنید و به همراه پیاز ها خوب تفت دهید تا تغییر رنگ دهد.

مرحله دوم: افزودن ادویه و سیر

در ادامه باید ادویه ها را به همراه سیر پوست کند و درسته به مواد داخل قابلمه اضافه کند و تفت دهید تا عطر ادویه ها بلند شود. هویج را پوست بگیرید و رنده درشت بزنید و به همراه کمی زعفران دم کرده به گوشت اضافه کنید و کمی مواد را زیر و رو کنید.

مرحله سوم: پخت گردن و ترفند زود پختن گوشت

در این مرحله باید یک جسم سرامیکی مانند درب قوری یا نعبلکی داخل قابلمه قرار دهید و روی مواد را آب جوش بریزید و بگذارید تا به قل زدن بیفتد و بعد حرارت را کم کنید و بگذارید تا پخته شود و بعد از ۱ ساعت مشاهده می کنید که گوشت به دلیل شی سرامیکی نرم شده و باید جسم را از داخل قابلمه خارج کنید.

مرحله چهارم: پخت کته گردن

سپس در ادامه نخود و ذرت را به همراه کمی نمک اضافه کنید و نمک گوشت را اندازه کنید. سپس باید برنج از قبل خیس خورده را بدون آب اضافه کنید و بگذارید تا با آب گوشت پخته و نرم شود و بعد روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و برای ۴۵ دقیقه بگذارید تا دم بکشد. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کته گردن مجلسی و خوشمزه و فوری

  1. زمان دم کشیدن برنج به نوع برنج شما بستگی دارد.
  2. با این ترفند گوشت در ۱.۵ ساعت به راحتی پخته و نرم می شود.
  3. اگر برنج بعد از جوشیدن سفت بود کمی مجدد آب اضافه کنید و همچنین زمانی که برنج را اضافه می کنید باید آب گوشت زیاد نباشد وگرنه برنج شما وا می رود.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه