طرز تهیه فیله مرغ نودلی خوشمزه با دستور تهیه سریع و آسان

طرز تهیه فیله مرغ نودلی

 

یکی از غذاهای محبوب و از خانواده فینگرفودها می باشد که بسیار خوشمزه است. نودل غذایی است که در این روزها در بین خانواده های ایرانی مخصوصا دانشجو ها و خانم های شاغل بسیار پر طرفدار است زیرا به صورت راحت حاضر می شوند. نودل ها را می توانید در کنار سبزیجات تهیه کنید و یا داخل سوپ استفاده کنید اما نودل در واقع نوعی برش از خمیر های ور نیامده می باشد که در طرح و اندازه های مخلتف تهیه می شود هر دو کشور چین و ایتالیا مدعی این هستند که نودل توسط مردم کشور آن ها کشف شده است اما حق با کشور چین است زیرا قدیمی ترین اشاره به نودل در لغت نامه مربوط به قرن سوم میلادی در چین است ولی اطلاعاتی در مورد پیدایش نودل در دسترس نیست اما فیله مرغ نودلی بسیار راحت است شما رشته های نودل را دور مرغ می پیچانید و داخل روغن داغ سرخ می کنید. امروز در پارسی دی فیله مرغ نودلی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

فیله مرغ۱۰ عدد
نودل۱ بسته
آرد سفید۱/۲ پیمانه
آب لیمو ترش۱ ق غذا خوری
زعفرانبه مقدار لازم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه فیله مرغ نودلی

مرحله اول : آماده سازی و مرینت فیله مرغ

ابتدا فیله مرغ را خوب بشورید و بگذارید تا آب اضافی آن برود می توانید دو عدد سینه را فیله کنید و استخوان آن را جدا کنید و به نوارهای باریک و کوتاه برش بزنید سپس فیله مرغ را با آب لیمو ترش و زعفران و ادویه ها خوب مزه دار کنید و برای ۱ ساعت داخل یخچال بگذارید تا طعم به خورد فیله مرغ برود.

مرحله دوم : آماده سازی نودل

نودل ها را مطابق بسته به همراه ادویه داخل آن در آب در حال جوش ریخته و مانند ماکارانی بگذارید تا نرم شوند سپس آبکش کنید و خوب آب سرد بگیرید تا تمام رشته ها از هم باز شود.

مرحله سوم : تهیه فیله نودلی

فیله های مزه دار شده مرغ را از یخچال خارج کنید و داخل آرد سفید بزنید و آنها را برای سهولت در کار به سیخ چوبی بزنید سپس رشته های نودل را دور تا دور فیله بپیچانید این کار را با حوصله انجام دهید تا رشته های نودل کاملا فیله را کاور کنند.

مرحله چهارم : سرخ کردن فیله مرغ نودلی

داخل یک شیر جوش مقداری روغن ریخته تا داغ شود سپس فلیه مرغ نودلی را داخل روغن داغ خوب سرخ کنید (حتما حرارت ملایم باشد تا مغز پخت شود) بعد از سرخ کردن روی دستمال روغن گیر قرار دهید تا روغن اضافی آن خارج شود سپس همراه با سس دلخواه سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت فیله مرغ نودلی

  1. فیله های مرغ را با هر موادی که دوست دارید می توانید مزه دار کنید.
  2. از هر طعمی که دوست دارید می توانید نودل را انتخاب کنید.
  3. می توانید سیخ ها چوبی را بعد از سرخ شدن از فیله ها جدا کنید و یا با همان سیخ به صورت تک نفره سرو کنید.
  4. حتما به اندازه روغن بریزید تا فیله داخل روغن شناور باشند.
  5. برای خوش رنگ شدن نودل ها می توانید کمی زردچوبه داخل آب جوش ریخته سپس نودل ها را داخل آب بریزید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه