طرز تهیه برنج قهوه ای طعم دار شده با زردچوبه و انبه

برنج قهوه‌ای طعم دار شده با زردچوبه و انبه

شما می‌توانید این غذای خوشمزه را جایگزین برنج معمولی کنید. اگر در فصلی قرار دارید که میوه انبه در همه جا وجود دارد، تهیه این غذا را فراموش نکنید. انبه، زردچوبه و برنج قهوه‌ای مزایای زیادی برای بدن دارند. در تهیه این غذا از اوراد دال استفاده شده که دال در زبان هندی به عدس گفته می‌شود. انواع مختلفی عدس در هند وجود دارد که عدس اوراد یکی از آن‌هاست. امروز در پارسی دی طرز تهیه برنج قهوه ای طعم دار شده را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

برنج قهوه ای خام۱ پیمانه
روغندو قاشق غذاخوری
دانه خردلیک قاشق چایخوری
اوراد دالیک قاشق چایخوری
فلفل تند خشک شده۲ عدد
پیاز بزرگ۱ عدد
انبه۱ عدد پوست گرفته شده و خرد شده
پودر فلفل قرمز تندیک دوم قاشق چایخوری
برگ کاری۲ عدد
پودر زردچوبهیک سوم قاشق چایخوری
نمکبه مقدار لازم

طرز تهیه برنج قهوه ای طعم دار

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا برنج قهوه‌ای را خوب بپزید. این کار ممکن است حدود ۱۲ الی ۱۵ دقیقه طول بکشد. آن را کنار بگذارید. در این میان، روغن را در ظرف مناسب بریزید و دانه خردل، اوراد دال، چانا دال و فلفل قرمز را به آن اضافه کنید.

مرحله دوم: افزودن پیاز

به مدت یک دقیقه تفت دهید تا عدس‌ها کمی قهوه‌ای رنگ شوند. پیازها را اضافه کنید و به مدت ۳ الی ۴ دقیقه بپزید. انبه خام را به آن بیفزایید. سپس پودر فلفل تند، پودر زردچوبه، نمک و برگ کاری را به آن اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه برنج قهوه ای طعم دار

برنج پخته شده را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. درب آن را بگذارید و به مدت ۳ الی ۵ دقیقه با حرارت کم بپزید. روی آن گشنیز یا برگ کاری بریزید و به صورت داغ سرو کنید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه