طرز تهیه سالاد خسرو شاهی بسیار ساده و لذیذ با مرغ و سس مخصوص

طرز تهیه سالاد خسرو شاهی

 

یکی از انواع سالاد ها می باشد. این سالاد برای پذیرایی یکی از بهترین گزینه ها می باشد زیرا با مرغ تهیه می شود و طعم و مزه بسیار خوبی دارد. شما می توانید این سالاد را در لیوان های با ارتفاع کوتاه ریخته و به صورت تک نفره سرو کنید. اما این سالاد بسیار لوکس و ترند می باشد و دلیل نامگذاری آن مشخص نیست و در واقع یک سالاد ابتکاری می باشد. شما می توانید به دلخواه مقدار سیب زمینی خلالی را بیشتر کنید. طعم و مزه این سالاد بسیار خوشمزه است و می توانید برای یک شام متفاوت یا نهار سبک نیز تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه سالاد خسرو شاهی با مرغ و سس مخصوص را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

سینه مرغ۱ عدد
پیاز۲ عدد
قارچ۱۰ عدد
ذرت بخار پز۱/۲ پیمانه
زیتون اسلایس شده۱/۴ پیمانه
فلفل دلمه سبز۱/۲ عدد
ماست۳ ق غذا خوری
سس مایونز۲ ق غذا خوری
سس فرانسوی۱ ق غذا خوری
لیمو ترش تازه۱ عدد
سیب زمینی خلالی یا چیپس خلالیبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد خسرو شاهی با مرغ و سس مخصوص

مرحله اول: پخت سینه مرغ

ابتدا سینه مرغ را داخل قابلمه قرار دهید و یک پیاز پوست کنده و ۴ قاچ شده را به همراه کمی نمک و فلفل سیاه به آن اضافه کنید و مقداری آب جوش داخل قابلمه ریخته و زمان دهید تا سینه مرغ پخته شود و بعد از اینکه مرغ پخته شد، اجازه دهید تا خنک شود و در آخر آن را ریش ریش کنید.

مرحله دوم: تهیه پیاز داغ و تفت دادن قارچ

در ادامه یکی دیگر از پیازها را پوست بگیرید و خلالی ریز خرد کنید و داخل تابه به همراه کمی روغن تفت دهید تا سبک و طلایی شود. سپس در ادامه قارچ ها را شسته و اسلایس کنید و به همراه کمی روغن داخل یک تابه دیگر با حرارت بالا تفت دهید تا آب اضافی قارچ کشیده شود.

مرحله سوم: آماده سازی سبزیجات

حالا فلفل دلمه سبز را به صورت خلالی ریز خرد کنید و بعد زیتون ها را که از قبل هسته گیری کردید را اسلایس کنید. ذرت را نیز بخارپز کنید و یا از کنسرو ذرت استفاده کنید و هر سه مواد را به همراه سینه مرغ ریش ریش شده مخلوط کنید.

مرحله چهارم: تهیه سالاد خسرو شاهی

در ادامه ماست و سس مایونز و سس فرانسوی و کمی نمک و فلفل سیاه و آبلیمو ترش تازه را با هم داخل یک کاسه مخلوط کنید، سس سالاد را روی ترکیب مواد مرغ و سبزیجات بریزید و خوب هم بزنید تا مخلوط شوند. حالا برای سرو این سالاد ابتدا مقداری از سیب زمینی خلالی یا چیپس خلالی آماده را کف ظرف ریخته و روی آن سالاد تهیه شده را بریزید و در انتها مجدد سیب زمینی خلالی را اضافه کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه سالاد خسرو شاهی 

  1. این سالاد بلافاصله بعد از تهیه قابل سرو است.
  2. به دلخواه می توانید کمی سس رنچ را نیز به سس ها اضافه کنید.
  3. می توانید در تهیه پخت سینه مرغ از ۲ حبه سیر نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
6
دیدگاه