طرز تهیه سالاد انبه و سبزیجات مقوی و خوشمزه با سس مخصوص

طرز تهیه سالاد انبه

 

یکی از انواع سالاد ها می باشد که بسیار خوشمزه و محبوب است که در دنیا محبوب است و می توانید با انواع سبزیجات این سالاد خوشمزه را تهیه کنید. اگر شما جزء دسته کسانی هستید که انبه را دوست دارید این سالاد خوشمزه را نیز دوست خواهید داشت اما این سالاد خوشمزه فاقد گوشت و مرغ است ولی می توانید به دلخواه انواع مرغ یا میگو را به آن اضافه کنید. سالاد انبه با میوه و یا سس های مختلفی سرو می شود که شما می توانید بنا به ذائقه خود سس یا سبزیجات را تغییر دهید و از سس های دلخواه استفاده کنید. انبه یکی از مغذی ترین میوه های روی این سیاره می باشد که به پادشاه میوه ها نیز معروف است و نه تنها مزه متفاوتی دارد بلکه خواص درمانی فوق العاده ای دارد و قدمت ۴۰۰۰ ساله دارد و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و میوه ملی هند، پاکستان و فیلیپین می باشد و در بنگلادش در مراسمات مذهبی یا جشن ها از برگ تا میوه انبه را برای تزئین استفاده می کنند. امروز در پارسی دی طرز تهیه سالاد انبه و سبزیجات با سس مخصوص را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

انبه۲ عدد
فلفل دلمه رنگی۲ عدد
خیار۱ عدد
گوجه فرنگی۱ عدد
پیاز قرمز۱ عدد
لوبیا سیاه۴۲۵ گرم
فلفل تند۱ عدد
گشنیز۲ ق غذا خوری
عسل۱ ق غذا خوری
روغن زیتون۲ ق غذا خوری
آب لیموترش۲ ق غذا خوری
پودر زیره۱ ق چای خوری
آب پرتقال۱ ق غذا خوری
نمکبه دلخواه

طرز تهیه سالاد انبه به همراه لوبیا و سس مخصوص

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا انبه را شسته و از وسط به دو نیم کنید و هسته آن را جدا کنید و از پوست خارج کنید و به اندازه دلخواه خرد کنید در ادامه خیار و گوجه فرنگی و فلفل دلمه را نیز به یک اندازه خرد کنید از قبل لوبیا سیاه را خیس کرده و با مقداری آب بگذارید تا پخته شود اگر لوبیا سیاه نداشتید از لوبیا چیتی یا سفید نیز می توانید استفاده کنید. پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید.

مرحله دوم: تهیه سس

داخل یک کاسه روغن زیتون را به همراه آب لیموترش و آب پرتقال تازه و عسل و نمک و زیره بریزید و هم بزنید سس سالاد ما آماده شده است بهتر است در تهیه این سس از پرتقال و لیموترش تازه استفاده کنید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

داخل یک کاسه بزرگ تمام مواد خرد شده را به همراه فلفل تند خرد شده و گشنیز ساطوری شده بریزید و هم بزنید حالا سس را اضافه کنید و هم زده تا سس به همه جای سالاد برسد سپس سالاد را برای نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه ها به خورد هم برود نوش جان.

فوت و فن های دستور تهیه سالاد انبه

  1. می توانید فلفل تند را حذف کنید و یا از پودر چیلی استفاده کنید.
  2. لوبیا را می توانید حذف کنید و یا از میگو استفاده کنید.
  3. ترکیب سالاد انبه با آواکادوو نیز بسیار جذاب است.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه