طرز تهیه سالاد نودل با سبزیجات و سس مخصوص خوشمزه و رژیمی

طرز تهیه سالاد نودل

 

یکی از محبوب ترین هاست که امروزه در بین ایرانی ها نیز پر طرفدار شده است. رشته هایی که به همراه مرغ یا گوشت و یا به صورت سالاد خورده می شود و طعم و مزه خوبی دارد. نودل ها در سراسر دنیا تهیه می شوند و طعم و مزه های مختلفی نیز دارند و اغلب برای کسانی که شاغل هستند و یا دانشجو ها نیز بسیار مناسب است اما داستان نودل چیست که آنقدر در دنیا بخصوص خاورمیانه و آسیا پر طرفدار هستند و این غذای برخلاف عقیده خیلی ها از چین به ژاپن رسیده و اصالتا باید گفت برای چین است، اما نودل رشته هایی هستند که از ترکیب خمیر نان عمل آوری نشده به همراه عصاره گوشت یا مرغ و یا سبزیجات تهیه می شود و تاریخ آن به قرن ۱۷ می رسد و امروزه در ژاپن ۸۰ درصد رستوران دارها پخت نودل را انجام می دهند. این سالاد خوشمزه را به دلخواه می توانید با سبزیجات مختلف و سس های گوناگون از آن تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه سالاد نودل با سبزیجات و سس مخصوص خوشمزه و رژیمی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

نودل۲ بسته
فلفل دلمه رنگی۲ عدد
هویج۲ عدد
کلم بنفش۱ عدد
کنسرو ذرت۱ قوطی
زیتون بدون هسته۱۰ عدد
پیازچه۱۰ ساقه
روغن زیتون۲ ق غذا خوری
لیموترش۱ عدد
سویا سس۲ ق غذا خوری
ادویه سالادبه مقدار لازم
سس خردل۱/۲ ق غذا خوری
سس مایونزبه دلخواه
کنجدبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد نودل با سبزیجات و سس  مخصوص

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا هویج را پوست بگیرید و به صورت رشته ای رنده بزنید و یا از رنده مخصوص استفاده کنید و بعد بخارپز کنید تا هویج نرم شود البته می توانید به صورت خام نیز استفاده کنید و بعد کلم بنفش را نیز با رنده یا به صورت رشته ای خیلی نازک اسلایس کنید فلفل دلمه ها را شسته و خرد کنید و بعد ساقه پیازچه را شسته و نگینی ریز خرد کنید.

مرحله دوم: تهیه نودل

داخل یک قابلمه آب ریخته تا به جوش بیاد سپس نودل ها را به همراه عصاره مخصوص و ۱ ق غذا خوری از روغن زیتون داخل قابلمه ریخته و به مدت ۵ دقیقه بگذارید تا رشته ها نرم شوند سپس بلافاصله بعد از نرم شدن رشته، آن را آبکش کنید و بگذارید تا آب اضافی آن خارج و خنک شود.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

حالا نودل ها را داخل کاسه ریخته و به آن هویج، کلم و ذرت را که به صورت کنسروی یا خود در خانه تهیه کردید اضافه کنید سپس پیازچه و فلفل دلمه و زیتون بدون هسته را که از وسط به دو نیم کردید اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله چهارم: تهیه سالاد نودل

حالا داخل یک کاسه به اندازه دلخواه سس مایونز و خردل و مابقی روغن زیتون و آب ۱ عدد لیموترش و کمی نمک و فلفل سیاه و سویا سس و ادویه سالاد را ریخته و خوب هم بزنید سپس روی سالاد ریخته و هم زده تا همه جای سالاد به سس آغشته شود و بعد روی سالاد کنجد ریخته و تزئین کنید و در ادامه ظرف را حداقل برای ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه سالاد نودل رژیمی

  1. می توانید به دلخواه قارچ یا کدو رنده شده نیز به مواد فوق اضافه کنید.
  2. سس این سالاد با مایونز را می توانید حذف کنید و با سویا سس و کمی ادویه سالاد به صورت رژیمی میل کنید.
  3. به دلخواه از هر نوع طعمی که دوست دارید نودل را تهیه کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه