طرز تهیه سالاد کوینولا مقوی و رژیمی با سبزیجات و سس مخصوص

سالاد کوینولا

 

یکی از خوشمزه ترین و مقوی ترین سالاد ها می باشد. کوینولا یا همان کینوا در واقع دانه های کوچکی هستند که عطر و طعم شیرینی دارند. کوینولا از برنج سبک تر می باشد و می توانید به عنوان برنج نیز از این دانه ارزشمند و پر خاصیت استفاده کنید. کوینولا یک جایگزین بسیار مناسب برای خوراکی دارای گلوتن می باشد. همچنین به خاطر پروتئین آن برای عضله سازی در ورزشکار ها نیز بسیار مناسب است. اما کوینولا باعث می شود زمان بیشتری شما سیر بمانید و باعث کاهش قندخون می شود. کوینولا منبع غنی از فیبر و پروتئین است. برای تهیه سالاد کوینولا شما می توانید از هر نوع سبزیجاتی که دوست دارید و در دسترس شما می باشد استفاده کنید و در کنار غذاهای خود سالاد کوینولا را سرو کنید. برای تهیه سس این سالاد می توانید از مایونز هم استفاده کنید یا به صورت رژیمی سس آن را تهیه کنید. امروز در پارسی دی سالاد کوینولا را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

کوینولا۱/۲ پیمانه (نپخته)
گوجه۲ عدد
هویج۲ عدد
فلفل دلمه رنگی۱ عدد
کاهو۴ برگ
کلم۱/۲ عدد
پیازچه۱/۲ پیمانه
خیار۲ عدد
سیر۲ حبه
برگ ریحانتازه یک مشت

مواد لازم برای تهیه سس سالاد کوینولا

روغن زیتون۳ ق غذا خوری
سرکه سیب۳ ق غذا خوری
سویا سس۲ ق غذاخوری
رنده پوست لیمو ترش۱ ق غذاخوری
نمک و فلفل سیابه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد کوینولا با سبزیجات

مرحله اول : پخت کوینولا

ابتدا کوینولا را خوب بشورید. سپس یک قابلمه را روی حرارت بگذارید و مقداری آب داخل آن ریخته و صبر کنید تا به جوش بیاید. بعد از جوش آمدن آب، کوینولا را داخل آن ریخته و بمدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صبر کنید و اجازه دهید تا کوینولا آب را به خودش جذب کرده و خشک شود. سپس آبکش کنید و اجازه دهید تا سرد شود.

مرحله دوم : آماده سازی سبزیجات

تمام سبزیجات سالاد را بشورید و خشک کنید. اندازه و برش زدن آن ها به سلیقه خودتان بستگی دارد، می توانید رنده کنید یا برش بزنید. برگ ریحان را پاک کنید و بشورید و اجازه دهید تا خشک شود. گوجه و خیار را نیز خرد کنید. سیر را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید.

مرحله سوم : مخلوط کردن مواد سالاد

تمام سبزیجات خرد شده و خشک شده را داخل کاسه مورد نظر ریخته و کوینولا خنک شده را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا تمام مواد باهم مخلوط شوند.

مرحله چهارم : تهیه سس سالاد کوینولا

تمام مواد سس را داخل میکسر یا غذاساز ریخته و پوست لیمو ترش را رنده و اضافه کنید. دقت کنید فقط قسمت سبز رنگ پوست لیمو را رنده کنید قسمت سفید رنگ باعث تلخی سس می شود. سپس دستگاه را روشن کنید و اجازه دهید باهم مخلوط شوند. حالا سس تهیه شده را روی سالاد کوینولا ریخته و هم بزنید و اجازه دهید سالاد برای نیم ساعت داخل یخچال بماند تا مزه ی سس به خورد سالاد برود سپس میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه سالاد کوینولا و سس مخصوص

  1. با اضافه کردن سس مایونز به مخلوط سس می توانید سالاد را با کالری بیشتری میل کنید.
  2. سس سویا قابل حذف است.
  3. بجای سرکه می توانید از آبلیمو ترش هم استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه