طرز تهیه سالاد شلغم با هویج و لبو فوری و خوشمزه با سس مخصوص

طرز تهیه سالاد شلغم

 

یکی از انواع سالاد های خوشمزه و متفاوتی است که می توانید آن را امتحان کنید و لذت ببرید. شلغم و لبو دو تا از مغذی ترین سبزیجات فصل زمستان است. این سالاد به دلیل وجود شلغم دارای خواص زیادی از جمله تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش فشار خون و سلامت قلب همچنین برای افراد دیابتی بسار مفید و سالم است. شلغم دارای ویتامین ز است و می توان یک فاکتور دفاعی برای بدن در مقابل سرما خوردگی و کرونا باشد. سالاد شلغم یک سالاد زمستانه و مقوی، سرشار از خاصیت می باشد. امروز قصد داریم طرز تهیه سالاد شلغم با هویج و لبو را در پارسی دی به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم

شلغم۲۵۰ گرم
هویج۲ عدد
لبو۱ عدد بزرگ
کلم۱/۴ عدد
جعفری۱ پیمانه
شویدبه مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس سالاد

ماست خامه اییک کاسه
سس مایونز۱ ق غذاخوری
روغن زیتون۱ ق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه میزان لازم

طرز تهیه سالاد شلغم با هویج و کلم

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا شلغم و هویج را بشورید و آن ها را با رنده ورقه ای یا رنده درشت رنده کنید. جعفری را بشورید و آن را روی تخته برش ریز خرد کنید و کنار بگذارید. یک عدد کلم را به ۴ قسمت تقسیم کنید و ۱ قسمت از ان را داخل آب بزارید و بعد ۱۰ دقیقه کلم را آبکشی کنید و بشورید. سپس روی تخته برش آن را به صورت ریز برش دهید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: آماده سازی سس سالاد

در کاسه مناسب سس مایونز و ماست را به همراه مقداری آبلیمو با همزن دستی خوب هم بزنید تا مواد باهم ترکیب شود. سپس نمک و فلفل سیاه را به مواد اضافه کنید. می توانید در صورت تمایل مقداری روغن زیتون هم داخل مخلوط بریزید و هم بزنید. سس آماده شده است. در آخر به سالاد اضافه کنید و با مواد هم بزنید تا همه مواد آغشته به سس شود و طعم سس را بگیرد.

مرحله سوم: سرو سالاد

مواد اولیه از قبل تهیه شده را در کاسه ای بریزید و باهم مخلوط کنید. سپس جعفری و شوید را به مواد اضافه کنید. سس از قبل تهیه شده را بریزید و خوب هم بزنید و به سس آغشته کنید. بعد از اینکه همه مواد به سس آغشته شد برای تزئین روی سالاد از ۲ شاخه جعفری یا ریحان استفاده کنید یا می توانید کمی گل کلم را بشورید و چند تیکه گل کلم استفاده کنید تا زیباتر شود.

فوت و فن های دستور تهیه سالاد شلغم سس مخصوص

  1. به علت خواص زیاد شلغم به زنان باردار و شیرده توصیه می شود.
  2. می توانید از شلغم به صورت خام و یا پخته در سالاد استفاده کنید.
  3. می توانید از سبزی های دیگر داخل سالاد مانند ریحان استفاد کنید.
  4. برای تزئین می توانید از ۳ عدد گردوی خرد شده استفاده کنید.
  5. می توانید فقط از سس آبلیمو با روغن زیتون همراه ادویه برای سس استفاده کنید.
  6. برای سیاه نشدن شلغم، روی شلغم آبلیمو بریزید و بعد با سایر مواد مخلوط کنید.

همچنین ببینید

طرز تهیه سالاد شلغم با هویج و لبو فوری و خوشمزه با سس مخصوص
3 (60%) 2 votes