طرز تهیه کاناپ کوکو سبزی فینگرفود خوشمزه و مجلسی با نان تست

طرز تهیه کاناپ کوکو سبزی

 

یکی از انواع فینگر فود ها می باشد که بسیار ساده و شیک می باشد. فینگرفود کوکو سبزی برای مهمانی و مجالس گزینه بسیار خوبی می باشد. به این نوع فینگرفود کاناپ کوکو سبزی نیز می گویند. شما باید کوکو سبزی را بپزید سپس با نان تست قالب بزنید و به دلخواه تزئین کنید. می توانید این ایده را برای یک شام خوشمزه دونفره تهیه کنید. کوکو سبزی یکی از کوکو های مورد علاقه ما ایرانی ها می باشد که با سبزی و کمی ادویه و تخم مرغ تهیه می شود و بسیار آسان است. اما سبزی کوکو را بهتر است به صورت تازه خریداری کنید و سبزی فریزر شده به دلیل داشتن یخ، ممکن است آب انداخته و کوکو را شل کند. امروز در پارسی دی طرز تهیه کاناپ کوکو سبزی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

سبزی کوکو۲۰۰ گرم
تخم مرغ۴ عدد
آرد سوخاری۱ ق غذا خوری
پیاز۱ عدد
سیر۳ حبه
زرشک۲ ق غذا خوری
گردو خرد شده۲ ق غذا خوری
نان تستبه مقدار لازم
گوجه گیلاسیبرای تزئین
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه کاناپ کوکو سبزی

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا سبزی کوکوی را پاک کنید بشورید و داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن خارج شود. سبزی کوکویی را به صورت ساطوری ریز خرد کنید. پیاز را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید. سیر ها را پوست گرفته و رنده بزنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه سبزی کوکویی را به همراه پیاز و سیر و ادویه ها و زرشک و گردو و آرد داخل یک کاسه بریزید و خوب هم بزنید. تخم مرغ ها را در کاسه ای جداگانه ریخته و با همزن دستی هم بزنید تا تخم مرغ ها از لختگی خارج شود. سپس به مواد کوکو اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله سوم: پخت کوکو سبزی

در ادامه برای پخت کوکو سبزی می توانید به دو روش عمل کنید. می توانید با کمک قالب در فر بگذارید تا پخته شود و یا می توانید داخل یک تابه مایه کوکو را ریخته و برای ۵ دقیقه درب تابه را قرار دهید تا خودش را بگیرد. سپس درب تابه را بردارید و کوکو را با کمک کفگیر برگردانید تا طرف دیگر نیز پخته شود.

مرحله چهارم: تهیه کاناپ کوکو سبزی

کوکو سبزی را از تابه خارج کنید. روی تخته برش قرار دهید و با کاتر گرد یا ته لیوان کوکو را برش بزنید. دور قهوه ای نان تست را بگیرید. با کمک همان لیوان یا کاتر گرد برش بزنید. حالا کوکو را روی نان قرار دهید و یک خلال دندان در مرکز آن قرار دهید و گوجه گیلاسی روی آن بگذارید. کاناپ کوکو سبزی ما آماده شده است. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کاناپ کوکو سبزی

  1. می توانید از سس مایونز یا ماست چکیده غلیظ یا پنیر خامه ای کم نمک برای تزئین استفاده کنید.
  2. افزودن زرشک و گردو به مواد کوکو دلخواه و قابل حذف است.
  3. می توانید از قالب های سیلیکونی برای پخت کوکو سبزی در فر استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه