طرز تهیه کوکو دو رنگ مجلسی با سبزی و سیب زمینی بدون فر در تابه

طرز تهیه کوکو دو رنگ

 

یکی از انواع کوکوها می باشد که بسیار مجلسی و ساده است و از مخلوط کوکو سبزی به همراه کوکو سیب زمینی تهیه می شود و می توانید این کوکو را داخل فر قرار دهید و یا بدون فر و داخل تابه قرار داده تا یک کوکو بسیار شیک و مجلسی داشته باشید این کوکو برای شام و مجالس بسیار مناسب است می توانید به صورت چرخشی کنار هم قرار دهید و یا مواد کوکو را روی هم ریخته و داخل فر یا مایکروفر بگذارید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوکو دو رنگ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

سبزی کوکویی۳۰۰ گرم
سیب زمینی۴ عدد متوسط
تخم مرغ۶ عدد
شیر۱ ق غذا خوری
آرد۱ ق غذا خوری
زعفرانبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه کوکو دو رنگ بدون فر در ماهیتابه

مرحله اول: آماده سازی سیب زمینی

ابتدا سیب زمینی ها را بشورید و داخل یک قابلمه که از قبل آب جوش ریختید قرار دهید تا نیم پز شوند یعنی کامل نباید بپزند سپس از آب خارج و پوست بگیرید و رنده ریز یا درشت بزنید و کنار گذاشته تا خنک شود.

مرحله دوم: تهیه کوکو

در ادامه ۳ عدد از تخم مرغ ها را به همراه ادویه ها و کمی زعفران خوب بزنید تا تخم مرغ ها یکدست و کمی پفکی بشوند سپس روی سیب زمینی ریخته و هم بزنید و کف تابه کمی روغن بریزید و کوکو سیب زمینی تهیه شده را داخل تابه ریخته و صاف کنید و اجازه دهید تا کوکو سیب زمینی خودش را بگیرید.

مرحله سوم: تهیه کوکو سبزی

در ادامه سبزی کوکو را داخل یک کاسه ریخته و سه عدد از تخم مرغ های باقی مانده را به همراه شیر و آرد اضافه کنید و هم بزنید و بعد کمی فلفل سیاه و نمک و زردچوبه نیز بزنید تا مواد خوب یکدست شود.

مرحله چهارم: تهیه کوکو دو رنگ بدون فر

حالا وقتی کوکو زیری خودش را کامل گرفت کوکو سبزی را به آرامی روی آن پخش کنید و با با لیسک خوب سطح آن را صاف کنید سپس درب تابه را برای چند دقیقه قرار دهید تا کوکو ها خودشان را بگیرند سپس به ۴ قسمت تقسیم کنید و هر قسمت را برگردانید و اجازه دهید سمت دیگر کوکو نیز سرخ شود به همین راحتی کوکو دو رنگ  حاضر شده شما می توانید با گردو یا زرشک این کوکو را تزئین کنید اما برای تهیه کوکو دو رنگ در فر نیز به همین روش عمل کنبد یعنی ابتدا کوکو سیب زمینی را برای ۱۰ دقیقه در فر گرم شده قرار دهید تا خودش را بگیرید سپس کوکو سبزی را روی آن ریخته و صاف کنید و در انتها گریل را روشن کرده تا روی کوکو دو رنگ نیز طلایی شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کوکو دو رنگ

  1. کوکو سیب زمینی نیازی به آرد ندارد ولی حتما سیب زمینی ها را نیم پز کنید تا هم کوکو وا نرود و هم روغن کمتری مصرف شود.
  2. اگر دوست دارید کوکو سبزی شما پف بیشتری داشته باشد کمی بیکینگ پودر به آن اضافه کنید.
  3. شیر باعث تردی و انسجام کوکو می شود.

همچنین ببینید 

از
3
دیدگاه