طرز تهیه رولت ژامبون و پنیر، فینگرفود ساده با آموزش نان رولت

طرز تهیه رولت ژامبون

 

رولت کالباس یکی از فینگرفودهای بسیار خوشمزه می باشد که به چندین روش تهیه می شود می توانید ابتدا نان رولت را تهیه کنید و مواد را رول کنید یا می توانید از نان لواش یا نان باگت یا نان یوفکا استفاده کنید و مواد را در بین نان ها بگذارید و رول کنید اما شاید خوشمزه ترین روش تهیه رول ژامبون همین روش تهیه نان رولت می باشد. شما می توانید این غذا را برای وعده شام یا تولدها و یا منو فینگرفود خود قرار دهید. امروز در پارسی دی رولت ژامبون و پنیر را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

تخم مرغ۳ عدد
آرد۳/۴ پیمانه
نمک۱/۳ ق چای خوری
شیر یا ماست۱ پیمانه
رنگ خوراکیبه دلخواه

مواد لازم برای تهیه مواد میانی

ژامبونبه مقدار لازم
خیارشور۴ عدد
جعفری خرد شده۱/۲ پیمانه
سس مایونز۳ ق غذا خوری
پنیر ورقه ای۴ عدد

طرز تهیه رولت ژامبون پنیری رنگی رنگی

مرحله اول: تهیه نان رولت

در ابتدا تخم مرغ را به همراه نمک و شیر یا ماست داخل یک کاسه ریخته و با همزن دستی بزنید تا مخلوط شوند و تخم مرغ ها از لختگی خارج شوند سپس آرد را روی مواد الک کرده و هم بزنید تا مایه نسبتا رقیقی بدست بیاد در این مرحله می توانید مواد را به چند قسمت تفسیم کنید و رنگ خوراکی به آن اضافه کنید تا رولت های رنگی رنگی داشته باشید.

مرحله دوم: پخت نان

در ادامه داخل یک تابه مستطیل را کمی با قلمو چرب کنید و روی حرارت بگذارید تا کاملا داغ شود سپس یک ملاقه از مواد بالا داخل تابه ریخته تا خوب کف تابه را کاور کند سپس روی حرارت ملایم بگذارید تا یک طرف آن پخته شود برگردانید تا طرف دیگر نیز پخته شود کرپ های آماده شده را برای ۵ دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا خنک شوند.

مرحله سوم: آماده سازی مواد میانی

تا کرپ ها در حال خنک شدن می باشند خیارشورها را بشورید و خیلی نازک عمودی برش بزنید. جعفری را نیز بشورید و ساطوری ریز خرد کنید.

مرحله چهارم: تهیه رولت ژامبون پنیری

حالا کرپ های خنک شده را روی سطح کار بیاورید و روی آن را سس مایونز بزنید و ورقه کالباس و پنیر و خیارشور در انتها کمی جعفری روی هر نان بریزید و شروع کنید به آرامی رول کردن و با یک چاقوی تیز رولت را برش بزنید و روی آن سلفون بکشید و برای ۲ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا مزه دار شود سپس سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه رولت ژامبون و پنیر

  1. افزودن پنیر ورقه ای دلخواه است.
  2. شما به دلخواه می توانید کمی سس خردل یا سس مایونز مخلوط کنید.
  3. می توانید از ماست چکیده و فرم گرفته به همراه کمی جعفری برای تزئین رولت ها استفاده کنید.
  4. می توانید بجای تهیه نان از نان های لواش مستطیل و یا یوفکا استفاده کنید.
  5. بنا به ذائقه خود می توانید در مواد میانی از کاهو و گوجه و هر چی که دوست دارید استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه