طرز تهیه کوکو سبزی قالبی خوشمزه و عالی و مجلسی در ماهیتابه

کوکو سبزی قالبی

 

یکی از کوکو سبزی های بسیار شیک و مجلسی می باشد که مناسب مهمونی و تولد است. کوکو سبزی یکی از غذاهای سنتی ما ایرانی می باشد که از ترکیب سبزیجات و تخم مرغ تهیه می شود. کوکو سبزی قالبی را می توانید در وعده نهار یا شام همراه سبزی پلو با ماهی یا بدون برنج همراه با نان و ماست سرو کنید و همچنین کوکو سبزی قالبی می تواند گزینه مناسبی برای افطار و سحر در ایام مبارک ماه رمضان باشد. کوکو سبزی قالبی را می توانید هم در فر هم در تابه تهیه کنید. شاید همه خانم های خوش سلیقه ای ایرانی طرز تهیه کوکو سبزی را بلد باشند ما امروز در پارسی دی کوکو سبزی قالبی با تمام نکات آن به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

سبزی کوکو (تره، جعفری، شوید، گشنیز)نیم کیلو
تخم مرغ۳ عدد
سیر۳ حبه
گردو خرد شده۳ ق غذا خوری
زرشک۲ ق غذا خوری
نمک و فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه کوکو سبزی قالبی

مرحله اول : آماده سازی سبزی کوکو

سبزی کوکو را پاک کرده و خوب بشورید و چندین بار آبش را عوض کنید تا تمام گل های آن خارج شود سپس آبکش کنید و اجازه تا خشک خشک شود. با کمک چاقو یا تیغه غذاساز سبزی را خرد کنید مهم ترین نکته کوکو سبزی همین مقدار خرد کردن آن می باشد نباید بیش از حد ریز کنید وگرنه آب می اندازه و هنگام سرخ شدن وا می رود.

مرحله دوم : تهیه مایه کوکو سبزی

داخل کاسه ای سبزی خرد شده را بریزید سپس سیر را پوست بگیرید و رنده کنید و به سبزی اضافه کنید زرشک و گردو خرد شده را به همراه نمک و فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کنید. در کاسه دیگر تخم مرغ ها را شکسته و با چنگال بزنید تا از لختگی خارج شود سپس به مایه کوکو سبزی اضافه کنید خوب هم بزنید تا تمام مواد یکدست و خوب مخلوط شود.

مرحله سوم : سرخ کردن کوکو سبزی

داخل تابه روغن مخصوص سرخ کردنی بریزید تا داغ شود سپس قالب مورد نظر را نیز داخل تابه گذاشتید تا داغ شود سپس از مایه کوکو سبزی با قاشق داخل قالب ریخته و زمانی که کوکو سبزی خودش را گرفت قالب را بردارید و طرف دیگر کوکو سبزی قالبی را سرخ کنید به همین ترتیب تمام مواد را سرخ کنید و داخل ظرف سرو بگذارید و همراه با زرشک و گردو تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کوکو سبزی

  1. می توانید گردو و زرشک را داخل کوکو سبزی نریخته و فقط مقداری برای تزئین استفاده کنید.
  2. مقدار سیر و زرشک به سلیقه و ذائقه شما بستگی دارد می توانید کم یا زیاد کنید.
  3. وقتی خواستید طرف دیگر کوکو سبزی قالبی را سرخ کنید حتما کمی روغن دوباره داخل تابه بریزید.
  4. سبزی کوکو را حتما تازه تهیه کنید زیرا عطر و بو آن ده برابر است.
  5. می توانید کوکوها داخل سینی فر قالب بزنید و در فر ۱۸۰ درجه فر تهیه کنید و چند دقیقه آخر گریل را روشن کنید.
  6. حتما مقدار تره و جعفری دو برابر شوید و گشنیز باشه تا طعم کوکو سبزی عالی شود.

همچنین ببینید 

از
8
دیدگاه