طرز تهیه کوکو سبزی با سبزی خشک ساده با فر و بدون فر برای 2 نفر

دستور پخت کوکو سبزی با سبزی خشک

طرز تهیه کوکو سبزی با سبزی خشک

 

کوکو سبزی با سبزی خشک یکی از روش های بسیار راحت و خوشمزه برای تهیه این کوکو سنتی ایرانی می باشد. از سبزی خشک کوکویی برای تهیه این غذا استفاده می شود. شما می توانید ترکیب سبزی کوکویی را در خانه بگیرید و خشک کنید و پودر کنید و هر موقع که هوس کوکو سبزی کردید این غذا را تهیه کنید. کوکو سبزی با سبزی خشک عطر فوق العاده ی دارد و به دلیل اینکه سبزی خشک است نگهداری زیادی دارد. ترکیب سبزی کوکو تشکیل شده است از تره، گشنیز،جعفری، شوید، سیر به دلخواه و کمی اسفناج یا برگ چغندر است که می توانید آن را تهیه کنید و پاک کنید و روی یک دستمال نخی پهن کنید و بگذارید تا خشک شود. بعد از خشک شدن سبزی آن را پودر کنید و در کابینت نگهداری کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوکو سبزی با سبزی خشک با فر و بدون فر به شما یاد خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کوکو سبزی با سبزی خشک

  • کوکو سبزی ۱ پیمانه
  • آب جوش به مقدار لازم
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • آرد ۲ ق غذا خوری
  • گردو ۲ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه کوکو سبزی با سبزی خشک با فر و بدون فر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا سبزی خشک را داخل یک کاسه بریزید و آب جوش را روی سبزی ریخته و برای ۱ ساعت صبر کنید تا سبزی کوکویی نرم شود. سپس آبکش کنید و صبر کنید تا آب اضافی کوکو از بین برود. با دست سبزی را خوب روی آبکش فشار دهید تا هیچ آب داخل کوکو نماند.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه سبزی کوکویی را داخل کاسه ریخته و با تخم مرغ و آرد گردو و ادویه ها خوب هم بزنید تا یکدست و تخم مرغ ها از لختگی خارج شوند. اگر مواد خیلی شل بود می توانید کمی بیشتر آرد اضافه کنید و اگر خیلی سفت بود می توانید ۱ عدد تخم مرغ زده شده را کم کم به مواد کوکو اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه کوکو سبزی در فر

برای تهیه کوکو سبزی با سبزی خشک باید یک ظرف مخصوص به فر را برداشته و خوب چرب کنید، مایه کوکو را داخل آن ریخته و سطح کوکو را صاف کنید و روی ظرف را فویل بپوشانید و برای ۱۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا کوکو خودش را بگیرد. سپس فویل را برداشته و برای ۱۰ دقیقه دیگر زمان دهید تا کوکو پخته شود  و در انتها گریل را روشن کنید.

مرحله چهارم: تهیه کوکو سبزی با سبزی خشک در تابه

اگر دوست دارید این کوکو را در تابه تهیه کنید باید داخل تابه روغن ریخته تا داغ شود و بعد مایه کوکو را ریخته و درب تابه را برای ۱۰ قرار دهید تا خودش را بگیرد و بعد کوکو را برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کوکو سبزی با سبزی خشک

  1. می توانید به دلخواه از سیر تازه نیز استفاده کنید.
  2. افزودن آرد مانع آب انداختن کوکو می شود.
  3. می توانید گردو را حذف کنید و از زرشک استفاده کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه کوکو سبزی با سبزی خشک ساده با فر و بدون فر برای 2 نفر
4.5 (90%) 2 votes