طرز تهیه رولت کوکو سبزی طرح دار مجلسی با قالب ریلیف مت در فر

طرز تهیه رولت کوکو سبزی

 

یکی از روش های تهیه کوکو سبزی است که شما می توانید برای مهمانی ها و تولد ها از این روش استفاده کنید شما برای تهیه رولت کوکو سبزی به چند روش می توانید عمل کنید یا یک قالب ریلیف مت بخرید یا با کمک خود کوکو سبزی آن را رول کنید یا با نان باگت این غذا را تهیه کنید در هر صورت کوکو سبزی خوشمزه می باشد حتما برای تهیه این نوع کوکو سبزی باید از سبزی تازه استفاده کنید تا یخ نداشته باشد. امروز در پارسی دی رولت کوکو سبزی طرح دار با قالب در فر را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه رول کوکو سبزی با ریلیف مت (خمیر دکور)

کره نرم۷۰ گرم
آرد۷۰ گرم
سفیده تخم مرغ۷۰ گرم
نمک۱ پنس

مواد لازم برای مواد میانی 

ماست چکیده۲۰۰ گرم
مرغ ریش ریش شده یا ژامبون۳۵۰ گرم
سس مایونز۲ ق غذا خوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه کوکو سبزی

تخم مرغ۵ عدد
سبزی کوکو۵۰۰ گرم
روغن مایع۵۰ گرم
آرد۵۰ گرم
سیر۲ حبه
نمک و فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه رولت کوکو سبزی

مرحله اول : تهیه خمیر دکور

کره را با چنگال له کنید سپس سفیده تخم مرغ را افزوده و با همزن دستی بزنید تا مخلوط شود در ادامه آرد و نمک را اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر نرم و یکدستی بدست بیاد سپس قالب ریلیف مت را خیلی کم با روغن با کمک قلمو چرب کنید سپس خمیر دکور را با کمک پالت روی قالب ریخته و با کاردک خوب صاف کنید تا تمام حفره های قالب پر شود سپس قالب را داخل یخچال قرار دهید تا مواد دیگر را آماده می کنید منسجم شود.

مرحله دوم : تهیه مواد میانی رول کوکو سبزی

ماست را به همراه مرغ و یا ژامبون خرد شده و کمی نمک و فلفل سیاه و مایونز خوب مخلوط کنید اگر از مرغ استفاده می کنید حتما مرغ را با کمی ادویه و پیاز و برگ بو بپزید سپس ریش ریش کنید اگر از ژامبون استفاده می کنید ژامبون را خرد کنید و با دیگر مواد مخلوط کنید.

مرحله سوم : تهیه کوکو سبزی

داخل یک کاسه تخم مرغ ها را به همراه ادویه و سبزی و سیر بریزید و خوب مخلوط کنید در ادامه آرد را ریخته و خوب هم بزنید تا مواد یکدست شوند.

مرحله چهارم : تهیه رولت کوکو سبزی

قالب را از یخچال خارج کنید و مواد کوکو سبزی را با کمک پالت کاملا روی قالب پخش کنید دقت کنید نباید هیچ پستی و بلندی داشته باشد و حتما در همه جای قالب یکسان پخش شود تا در نهایت رول نشکند.

مرحله پنجم : پخت رولت کوکو سبزی

قابل را داخل فر از قبل گرم شده قرار دهید و بمدت ۱۲ الی ۹ دقیقه در دمای ۲۲۰ درجه قرار دهید تا سطح روی کوکو سبزی پخته شود در واقع همین که روی کوکو سبزی گرفت و سفت شد کافی می باشد( در این مرحله خیلی دقت کنید بیش از حد داخل فر نگه ندارید وگرنه نان شما خشک می شود و رول نمی شود پس حتما با توجه به دماهای مختلف بعد از گذشت ۷ دقیقه بالا سر رول کوکو سبزی باشد تا خشک نشود).

مرحله ششم : سرو رولت کوکو سبزی

قالب را از یخچال خارج کنید و روی آن کاغذ روغنی قرار دهید و قالب را جدا کنید سپس کار را برعکس کنید تا قسمت طرحدار زیر کار قرار بگیرد سپس مواد میانی را روی کوکو سبزی بزنید و خوب به صورت یکسان پخش کنید و آرام با کمک کاغذ روغنی شروع به رول کردن کنید و در ادامه رولت کوکو سبزی را داخل یک پارچه تمیز قرار دهید و بمدت ۴ ساعت داخل یخچال بگذارید سپس با چاقوی اره ای برش بزنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت رولت کوکو سبزی

  1. می توانید به مواد میانی گردو نیز اضافه کنید.
  2. بجای ماست می توانید از پنیر خامه ای استفاده کنید ولی با ماست طعم خوشمزه تری دارد.
  3. اگر شما قالب ندارید می توانید تمام مراحل فوق را داخل یک قالب مستطیل ۲۰*۳۰ انجام دهید و خمیر دکور را حذف نید.
  4. اگر دوست دارید خمیر دکور پر رنگ تر باشد می توانید به مواد خمیر کمی رنگ سبز خوراکی اضافه کنید.

همچنین ببینید 

از
4
دیدگاه