طرز تهیه کوکو سبزی با پیاز و زرشک و گردو با طعم فوق العاده خوشمزه

طرز تهیه کوکو سبزی با پیاز

 

کوکو سبزی یکی از کوکو های بسیار محبوب ما ایرانی ها می باشد که طعم و مزه عالی دارد و شما می توانید خیلی راحت این کوکو را در خانه تهیه کنید. اما قرار است از پیاز و زرشک و گردو به همراه ترکیب صحیح کوکو سبزی را در این پست یاد بگیرید که باعث می شود طعم کوکو سبزی شما فوق العاده خوشمزه تر شود و ترد تر شود. کوکو سبزی با پیاز را می توانید به همراه نان و گوجه سرخ شده میل کنید و یا می توانید به همراه سبزی پلو با ماهی نیز سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوکو سبزی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

سبزی کوکو خرد شده۲ لیوان
تخم مرغ۲ عدد
زرشک۲ ق غذا خوری
گردو خرد شده۳ عدد
پیاز۱ عدد
سیر۱ ق چای خوری رنده شده
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

مواد لازم برای نسبت ترکیب کوکو سبزی در ۱ کیلوگرم

تره۵۰۰ گرم
گشنیز۳۰۰ گرم
جعفری۲۰۰ گرم
شویدچند شاخه
سیر تازه۲ بوته

طرز تهیه کوکو سبزی با پیاز

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا سبزی کوکویی را تهیه کنید و تمیز کنید و بشورید و بعد از خشک شدن کامل باید ساطوری ریز خرد کنید، دقت کنید می توانید از خرد کن استفاده کنید ولی حتما تیغ سبزی خرد کن تیز باشد وگرنه سبزی را له می کند و آب می اندازد.

مرحله دوم: آماده سازی مواد

در ادامه تخم مرغ ها را به صورت جداگانه داخل یک کاسه بزنید تا از لختگی خارج شود و کمی کرمی رنگ شود دقیقا مانند همزدن تخم برای کیک، سپس پیاز را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و آب پیاز را بگیرید، اگر خود سبزی سیر دارد نیازی به افزودن سیر نیست، گردو را نیز با گوشتکوب کمی خرد کنید ولی دندان گیر باشد.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه باید سبزی را به تخم مرغ اضافه کنید و بعد پیاز، زرشک، گردو و ادویه های گفته شده را اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید تا یکدست شود، اگر آب سبزی را خوب گرفته باشید و خشک باشد اصلا آب نمی اندازد.

مرحله چهارم: پخت کوکو سبزی با پیاز

در ادامه داخل تابه روغن ریخته و صبر کنید تا داغ شود و بعد مایه کوکو را بریزید و درب تابه را برای ۵ دقیقه بزنید و بعد درب تابه بردارید و پس از سرخ شدن برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کوکو سبزی با پیاز

  1.  برای پف بیشتر میتونید از بکینگ پودر استفاده کنید.
  2. وقتی تخم مرغ را ریختید حسابی با چنگال یا قاشق باید هم بزنید( مثل وقتی که تخم مرغ را برای کیک دارید هم می زنید، این کار باعث پف دار شدن تخم مرغ و در نتیجه پف دار شدن کوکو سبزی میشه و باعث میشه کوکوی ما به هیچ عنوان وا نرود.
  3. اصلا از آرد نمیخواد استفاده کنید.
  4. بعد از برگردان کوکو حتما از کمی روغن استفاده کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه کوکو سبزی با پیاز و زرشک و گردو با طعم فوق العاده خوشمزه
5 (100%) 1 votes