طرز تهیه کوکو سبزی با مرغ با طعم بی نظیر و مجلسی و خوشمزه گام به گام

دستور پخت کوکو سبزی با مرغ

طرز تهیه کوکو سبزی با مرغ

 

کوکو سبزی با مرغ یکی از کوکو های مجلسی و خوش طعم می باشد که شما می توانید به راحتی آن را در خانه تهیه کنید. این کوکو سبزی با فیله مرغ تهیه می شود و شما می توانید برای مهمانی و مجالس تهیه کنید. شما می توانید این کوکو سبزی خوشمزه با مرغ را در فر یا بدون فر تهیه کنید. بهتر است از کوکو سبزی با مرغ را در تابه نچسب تهیه کنید. این روش تهیه کوکو سبزی با مرغ خیلی خوشمزه است و شما می توانید از فیله مرغ نواری یا مکعبی استفاده کنید. برای طعم دار کردن مرغ می توانید از انواع ادویه ها استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوکو سبزی با مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کوکو سبزی با مرغ

  • سینه مرغ ۱/۲ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • زعفران دم کرده ۲ ق غذا خوری
  • سبزی کوکویی ۱ پیمانه
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • پودر سیر ۱/۲ ق چای خوری
  • آرد ۱.۵ ق غذا خوری
  • بیکینگ پودر ۱ ق چای خوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه کوکو سبزی با مرغ مجلسی و خوش طعم

مرحله اول: مزه دار کردن سینه مرغ

ابتدا باید مرغ را را بدون استخوان کنید و به صورت نواری برش بزنید. پیاز را پوست بگیرید به صورت خلالی ریز خرد کنید. سینه مرغ نواری را به همراه پیاز و زعفران و نمک و فلفل سیاه خوب ماساژ دهید و درب ظرف را بسته و برای ۱ ساعت بگذارید تا مواد طعم دار شود.

مرحله دوم: تهیه مایه کوکو سبزی

داخل یک کاسه سبزی کوکویی را بریزید و تخم مرغ را به همراه پودر سیر و نمک و فلفل سیاه و آرد و بیکینگ پودر اضافه کنید و خوب هم بزنید. می توانید تخم مرغ ها را داخل یک کاسه به صورت جداگانه هم بزنید تا از لختگی خارج شود و بعد به مواد اضافه کنید.

مرحله سوم: پخت کوکو سبزی با مرغ با فر و بدون فر

در ادامه قالب یا تابه نچسب مورد نظر را انتخاب و چرب کنید. سپس کمی از مواد کوکو سبزی بریزید و به دلخواه کمی زرشک روی آن بریزید و بعد مابقی مواد کوکو ریخته  و تکه های مزه دار شده مرغ را روی کوکو سبزی بچینید و ۴۰ دقیقه روی شعله پخش کن قرار دهید و بگذارید روی حرارت کم پخته شود و زمانی که روی تابه سفید و مرغ ها پخته شدند باید برگردانید و برای ۱۵ دقیقه دیگر بگذارید تا مرغ طلایی شودو. برای پخت بدون فر نیز همی کار بکنید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۵۰ دقیقه قرار دهید تا کوکو سبزی با مرغ پخته و طلایی شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کوکو سبزی با مرغ مزه دار شده برای مهمانی

  1. می توانید از قالب طرح دار استفاده کنید.
  2. حتما باید شعله کم باشد تا مواد مغز پخت شود.
  3. بیکینگ پودر پف خوبی به کوکو سبزی می دهد.
  4. بهتر است از سبزی کوکویی تازه استفاده کنید زیرا سبزی کوکو فریزری آب دارد و باعث وا رفتن کوکو می شود.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کوکو سبزی با مرغ با طعم بی نظیر و مجلسی و خوشمزه گام به گام
5 (100%) 1 votes