طرز تهیه کوکو سبزی با سبزی فریزری (سبزی منجمد) + راز خوشمزگی کوکو سبزی

طرز تهیه کوکو سبزی با سبزی فریزری

 

کوکو سبزی بی شک یکی از ساده ترین کوکو ها می باشد که می توانید این بار با سبزی فریزری تهیه کنید. کوکو سبزی با سبزی فریزری برای کسانی که کارمند هست و زمان کافی برای سبزی کوکویی تازه ندارند و می خواهند در سریع ترین زمان ممکن یک کوکو خوشمزه تهیه کنند گزینه بسیار خوبی می باشد اگر تمام نکات را رعایت کنید یک کوکو سبزی حرفه ای و خوشمزه تهیه کنید. به دلخواه می توانید کمی زرشک و گردو به دلخواه استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوکو سبزی با سبزی فریزری را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

تخم مرغ۴ عدد متوسط
گردو خرد شده۲ ق غذا خوری
زرشک۱ ق غذا خوری
سیر۳ حبه
آرد۲ ق غذا خوری
سبزی کوکویی۵۰۰ گرم
شنبلیله۱ ق مربا خوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه کوکو سبزی با سبزی فریزری

مرحله اول: آماده سازی سبزی

ابتدا باید از چند ساعت قبل حتما سبزی کوکویی را از فریزر خارج کنید تا یخ آن کاملا باز شود، اگر کارمند هستید می توانید از شب قبل در یخچال یا در دمای آشپزخانه قرار دهید و بعد از باز شدن یخ داخل یک الک ریخته و با دست خوب فشار دهید تا آب اضافه خارج شود.

مرحله دوم: هم زدم مواد

در ادامه باید تخم مرغ ها را داخل کاسه ریخته و با همزن دستی یا چنگال بزنید تا از لختگی خارج شود و بعد ادویه ها وشنبلیه خشک و سیر رنده شده را اضافه کنید و هم بزنید تا تخم مرغ خوب هم بخورد از لختگی خارج شود و بعد سبزی کوکو را به مواد اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کوکو

در ادامه باید گردو خرد شده و زرشک را نیز اضافه کنید و هم بزنید و در انتها آرد سفید را نیز به مواد اضافه کنید، افزودن آرد باعث انسجام بیشتر می شود و دیگر کوکو شما وا نمی رود ولی اگر از سبزی تازه استفاده می کنید می توانید حذف کنید.

مرحله چهارم: پخت کوکو سبزی با سبزی فریزری

در ادامه داخل یک تابه کمی روغن ریخته و صبر کنید تا کاملا داغ شود و بعد از مواد کوکو داخل آن ریخته و درب تابه را برای ۵ دقیقه بگذارید تا خودش را بگیرد و بعد از سرخ شدن یک طرف برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ شود و بعد از سرخ شدن کامل روی دیس برگردانید تا خودش را بگیرد. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کوکو سبزی با سبزی فریزری

  1. حتما از سیر در کوکو سبزی استفاده کنید طعم آن را عالی می کند، می توانید زمان خرد کردن سبزی از سیر استفاده کنید و فریزر کنید.
  2. می توانید برای پف بیشتر از ماست یا بیکینگ پودر استفاده کنید ولی با این روش اصلا نیازی نیست.
  3. اگر دوست دارید گردو یا زرشک شما نسوزد از ابتدا با مواد مخلوط نکنید و زمانی که داخل تابه پهن کردید روی کوکو بریزید.
  4. کوکو سبزی باید خوش نمک باشد.
  5. شنبلیله خشک طعم کوکو را عالی میکنه فقط بیشتر از مقداری  که گفتم نریزید که کوکو رو تلخ نکند.
  6. سبزی کوکو باید ریز خرد شده باشد.

همچنین ببینید 

طرز تهیه کوکو سبزی با سبزی فریزری (سبزی منجمد) + راز خوشمزگی کوکو سبزی
5 (100%) 1 votes