طرز تهیه کوکو شیر ساده و خوشمزه با سبزی معطر مرحله به مرحله

طرز تهیه کوکوی شیر

 

یکی از انواع کوکو ها می باشد که همان طور که از نامش پیداست از شیر برای تهیه آن استفاده می شود و گزینه مناسبی برای تهیه یک شام خوشمزه و یا نهار سبک است که بسیار مقوی نیز می باشد. کوکوی شیر طرز تهیه بسیار آسانی دارد و تهیه آن بسیار لذت بخش است شما بسته به سلیقه خود می توانید کوکو شیر را نازک گرفته و در تعداد بیشتر تهیه کنید و یا بیشتر مواد را در تابه ریخته و یک کوکو با ضخامت بیشتر تهیه کنید. اگر برای تهیه غذا وقت زیادی ندارید و می خواهید طعم و مزه یک غذای جدید را تست کنید کوکو شیر بهترین گزینه می باشد و به خاطر داشتن شیر یک غذای بسیار خوشمزه و مقوی می باشد. امروز در پارسی دی کوکو شیر با سبزی معطر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

تخم مرغ۲ عدد
شیر۱ پیمانه
سبزی معطر (شوید، گشنیز، جعفری،تره، مرزه، پیازچه)ساطوری شده ۲ ق غذا خوری
زعفران دم کرده۱ ق غذا خوری
آرد سفید۱/۲ پیمانه
نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه کوکوی شیر ساده با سبزی معطر

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا تخم مرغ ها را داخل کاسه شکسته با همزن دستی یا چنگال تخم مرغ ها را خوب بزنید تا از لختگی خارج شود سپس ادویه ها را به همراه نمک و آرد سفید اضافه کنید و مجدد کمی هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله دوم: استراحت مواد

حالا باید شیر را کم کم به مواد تخم مرغی اضافه کنید و خوب مواد را هم بزنید تا گلوله ها آرد کاملا باز و مواد یکدست شود و بعد سبزی معطر که از قبل خوب ساطوری کرده به همراه زعفران اضافه کنید و مواد را هم بزنید و این کاسه را برای نیم ساعت داخل یخچال بگذارید.

مرحله سوم: سرخ کردن کوکو شیر

برای سرخ کردن کوکو مقداری روغن داخل یک تابه ریخته و بگذارید تا کاملا داغ شود سپس با ملاقه از مواد کوکو بردارید و کف تابه بریزید و صبر کنید تا یک سمت آن طلایی شود سپس سمت دیگر را نیز برگردانید و بگذارید خوب طلایی پخته شود به همین ترتیب می توانید همه مواد را تهیه کنید پس به سلیقه خود بستگی دارد می توانید مانند کرپ در تعداد بیشتری این کوکو را تهیه کنید و یا می توانید همه مواد را داخل تابه بریزید و در تابه را بگذارید و صبر کنید تا مواد پف کند سپس برگردانید و طرف دیگر را نیز بپزید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کوکو شیر

  1. افزودن زعفران اختیاری می باشد و قابل حذف است.
  2. آرد فرق ندارد آرد سفید یا سنگگ یا گندم باشد.
  3. به دلخواه از کمی آویشن و پودر سیر نیز می توانید استفاده کنید.
  4. در بعضی رسپی یک عدد پیاز رنده شده به مواد اضافه شده که می توانید در صورت دلخواه اضافه کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه