طرز تهیه سالاد بلغاری بسیار ساده و مجلسی و خوش طعم با مرغ و لوبیا چیتی

طرز تهیه سالاد بلغاری

 

یکی از سالاد های بسیار خوشمزه و آسان است که می توانید به عنوان یک پیش غذا یا وعده غذایی سبک از این سالاد مفید استفاده کنید. سالاد بلغاری طعم بسیار خاص و متفاوتی دارد و درست کردن این سالاد پیشنهاد ویژه ما برای شما در مهمانی ها و دورهمی ها در کنار غذای اصلی می باشد. این سالاد بسیار راحت و سریع آماده می شود و مزه بسیار لذیذی دارد. به دلیل وجود مرغ و سیب زمینی در این سالاد دارای خواص زیادی از جمله پروتئین غذایی بالا می باشد و می تواند شما را به مدت زیادی سیر نگه دارد. امروز قصد داریم طرز تهیه سالاد بلغاری با مرغ را در پارسی دی به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم 

سیب زمینی۲ عدد
سینه مرغ۱ عدد
لوبیا چیتی۱ لیوان
خیار شور۵ عدد
ذرت۱ لیوان
کالباس۵ ورق
پیاز۱ عدد
نمک، فلفل سیاهبه مقدار لازم
جعفری و شوید۱ دسته

مواد لازم برای تهیه سس سالاد

سس مایونز۴ ق غذا خوری
پودر آویشن۱ ق مربا خوری

طرز تهیه سالاد بلغاری با مرغ و سبزیجات

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا لوبیا چیتی را از شب قبل خیس کنید و هر چند ساعت آب آن را عوض کنید. بعد از این مرحله لوبیا را بگذارید تا بپزد. جعفری و شوید را بشورید و آب آن را بگیرید و آن ها را ریز خرد کنید. ذرت ها را در ظرف دیگر با مقداری آب بپزید یا آن ها را بخار پز کنید. سیب زمینی ها را بشورید و با پوست داخل قابلمه آب بپزید. مرغ را بشورید و در قابلمه دیگر با نمک و فلفل سیاه را به همراه ۱ عدد پیاز بگذارید تا بپزد. بعد از پخته شدن سیب زمینی ها و مرغ، پوست سیب زمینی را بگیرید و آن ها را روی تخته برش مکعبی خرد کنید. ورقه های کالباس را روی هم قرار دهید و آن ها را روی تخته برش به صورت مکعبی برش دهید. خیار شور ها را شسته و نگینی خرد کنید. می توانید مواد را به سلیقه خود بزرگ یا کوچک خرد کنید.

مرحله دوم: آماده سازی سس

در کاسه ای مناسب سس مایونز را بریزید و پودر آویشن به سس اضافه کنید و هم بزنید. به مقدار لازم مقداری شوید و جعفری خرد شده به سس اضافه کنید و هم بزنید. می توانید در سس مقداری از آب مرغ باقی مانده استفاده کنید و هم بزنید. در این مرحله ادویه ها را که شامل نمک و فلفل سیاه است به سس اضافه کنید و هم بزنید تا مواد به خرد هم برود. سس آماده است.

مرحله سوم: آماده کردن سالاد

در این مرحله همه مواد خرد شده و نگینی شده را که شامل مرغ و ذرت و کالباس و لوبیا چیتی و خیار شور به همراه مقداری جعفری و شوید خرد شده است داخل کاسه ای بزرگ بریزید و سپس از زیر مواد را هم بزنید تا همه مواد باهم ترکیب شوند. سپس سس از قبل آماده شده را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا سس به همه جای مواد برود. اگر سس بیشتر دوست دارید در صورت تمایل می توانید مقدار سس مایونز را بیشتر کنید تا مواد به سس بیشتری آغشته شود.

مرحله چهارم: سرو سالاد

مواد ترکیب شده را در ظرف های تک نفره خوشگل مهمانی بریزید یا آن ها را در کاسه ای بزرگ مهمانی قرار دهید و سطح مواد را با پشت قاشق صاف کنید. سالاد بلغاری را داخل یخچال به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید تا مواد باهم ترکیب و سفت شود و مزه آن ها به خورد هم برود. بعد از این زمان سالاد بلغاری خوشمزه آماده سرو کردن است. نوش جان.

نکات کلیدی برای تهیه سالاد بلغاری با مرغ

  1. می توانید از شوید و جعفری خشک استفاده کنید زیرا عطر و بوی آن بیشتر است.
  2. می توانید برای راحتی و سرعت از کنسرو آماده ذرت و لوبیا چیتی استفاده کنید.
  3. اضافه و کم کردن سس اختیاری می باشد در صورت تمایل می توانید مقدار آن را تغییر دهید.
  4. می توانید از لوبیا قرمز به جای لوبیا چیتی استفاده کنید.
  5. می توانید از کلم در سالاد بلغاری استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه